اخبار
کد خبر : 1302 ۱۳۹۴/۱۰/۰۲   

اخبار ورزشی آذربایجان غربی

بانوان کاراته کای مهابادی مقام دوم مسابقات کشوری را کسب کردند

رئیس هیات کاراته شهرستان مهاباد گفت: تیم کاراته آزاد بانوان مهاباد به نمایندگی از آذربایجان غربی مقام دوم مسابقات کشوری سبک کیوکوشین ایاما را کسب کرد.

عطاء الله کاویان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم کاراته بانوان مهاباد با حضور شش ورزشکار به نمایندگی از آذربایجان غربی در مسابقات کاراته سبک کیوکوشین ایامای بانوان کشور شرکت کرده بود و با کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره و سه مدال برنز به مقام دوم دست یافت.

وی اضافه کرد: مسابقات کاراته سبک کیوکوشین ایامای بانوان کشور با شرکت 100 ورزشکار از شش استان در مجتمع ورزشی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

کاویان افزود: در این مسابقات تیم میزبان به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم استان فارس نیز بعد از آذربایجان غربی در جایگاه سوم قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در بخش انفرادی این مسابقات کوثر مجیدی و رویا فارابی از مهاباد مدال طلا کسب کردند و فاطمه حسن پور نشان نقره را به دست آورد.

کاویان افزود: دیمن مدرسی، کیاناز کیوان فر و فرزانه محمد امینی نیز هر کدام موفق به دریافت نشان برنز این مسابقات کشوری شدند و مریم مسجدی به عنوان مربی و سرپرست تیم مهاباد را در این مسابقات همراهی می کرد.

کاراته از رشته های ورزشی مورد علاقه مردم در مهاباد است و هم اکنون بیش 250 نفر ورزشکار بیمه شده به صورت حرفه ای در این رشته ورزشی فعالیت می کنند.

تیم کاراته آزاد (کاتا) بانوان مهاباد به عنوان تنها تیم کاتای بانوان آذربایجان غربی از 10 سال قبل فعالیت خود را در این شهرستان شروع کرده و تاکنون بیش از 100 مقام کشوری را کسب کرده است.

مسابقات کاراته سبک کیوکوشین ایاما بانوان کشور 27 آذر ماه سال جاری به میزبانی تهران برگزار شد.

مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

کسب یک نقره و یک برنز کشوری توسط بوکسورهای جوان آذربایجان غربی

بوکسورهای جوان آذربایجان غربی موفق به کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز در رقابت های قهرمانی بوکس جوانان کشور و انتخابی تیم ملی شدند.

رئیس هیات بوکس آذربایجان غربی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در این رقابت ها که از 27 آذر آغاز به میزبانی استان مازندران و در شهرستان ساری برگزار شد 300 بوکسور از تمامی استان های کشور حضور داشتند.

مرتضی نظری اظهار کرد: در دیدار فینال وزن 57 کیلوگرم حسین دانشور با شکست در برابر حریفی از لرستان به مدال نقره رسید و محمد ابدالی بوکسور وزن 52 کیلوگرم استان موفق به کسب مدال برنز در این رقابتها شد.

وی ادامه داد: تیم بوکس جوانان استان آذربایجان غربی با کسب 11 امتیاز و ارتقای شش پله ای در جایگاه ششم ایران ایستاد و این در حالی است که در مسابقات سال گذشته جایگاه دوازدهم را کسب کرده بود.

نظری افزود: مربیگری تیم اعزامی استان را سلطانعلی رمضان زاده و کریم منصوری بر عهده داشتند و محرم قربانی به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور داشت.

نظری گفت: در بخش تیمی مازندران با 28 امتیاز قهرمان شد و لرستان و همدان نیز به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

وی اضافه کرد: بر اساس اعلام فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران نفرات برتر این رقابت ها با پیوستن به تیم ملی برای حضور در رقابت های آسیایی و جهانی انتخاب می شوند.

بوکس از جمله رشته های رزمی می باشد که در آذربایجان غربی قدمتی بیش از 40 سال دارد و در سالهای اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته است.

شهرداری ارومیه جایگاه دومی خود را در لیگ برتر والیبال به بانک سرمایه داد

تیم والیبال شهرداری ارومیه در هفته دوازدهم از رقابتهای لیگ برتر باشگاه های کشور از بانک سرمایه شکست خورد و جایگاه دومی خود را به حریف تقدیم کرد.

دور برگشت بیست و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران امروز (چهارشنبه) با شش دیدار در شهرهای بندرعباس، تهران (دو دیدار)، ورامین، مشهد و زاهدان پیگیری شد.

در یکی از مهمترین دیدارهای این هفته تیم شهرداری ارومیه در خانه والیبال تهران با نتیجه 3 بر یک برابر میزبان خود تیم بانک سرمایه تن به شکست داد.

تیم بانک سرمایه ست های اول، سوم و چهارم این دیدار را با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 19 و 25 بر 23 پیروز شد و تنها در ست دوم نتیجه را با امتیاز 25 بر 23 به شهرداری ارومیه واگذار کرد.

پیش از آغاز این دیدار حاضرین در سالن، به احترام درگذشت دراگان برجوویچ سرمربی سابق تیم شهرداری ارومیه یک دقیقه سکوت کردند.

ست اول این دیدار با برتری تیم بانک سرمایه آغاز شد و بازیکنان این تیم با هماهنگی و انسجام خوبی که داشتند توانستند در امتیاز 8 بر 5 اولین وقت استراحت فنی را برای خود رقم بزنند.

خط دفاعی مستحکم بانک سرمایه روند امتیاز گیری را برای بازیکنان شهرداری ارومیه سخت کرده بود و در ادامه نیز امتیاز 16 بر 10 برای تیم بانک سرمایه رقم خورد و شاگردان مصطفی کارخانه زودتر از تیم شهرداری ارومیه به وقت استراحت فنی دوم رسیدند.

پس از پیروزی 25 بر 17 بانک سرمایه در ست اول، دو تیم در ست دوم بازی پایاپایی به نمایش گذاشتند و تیم شهرداری ارومیه پس از استراحت فنی که در امتیاز 8 بر 7 به بانک سرمایه رسید با افزایش فاصله سعی در پیروزی در این ست داشت.

در امتیاز تساوی 19 سعید معروف با عصبانیت به رای داور مبنی بر خطای تور میلاد عبادی پور اعتراض کرد.

ماراتن سخت و نفس گیر دو تیم در ست دوم در نهایت به سود بازیکنان شهرداری ارومیه پایان یافت و نتیجه 25 بر 23 برای آنها رقم خورد.

در ست سوم نیز تیم شهرداری ارومیه همچون ست اول، نتوانست از حملات زهردار حریف رهایی یابد و با ضعف در دریافت ها و خط دفاعی با نتیجه 25 بر 19 مغلوب بانک سرمایه شد.

هماهنگی و انسجام بانک سرمایه در اوایل ست چهارم موجب شد این تیم همچون سه ست قبلی زودتر از ارومیه در امتیاز 8 بر 5 به وقت استراحت فنی برسد.

در این ست شهرام محمودی به علت ایجاد وقفه در جریان بازی و به بهانه بستن بند کفشش از سوی داور این دیداربا دریافت کارت زرد جریمه شد.

تلاش بازیکنان تیم شهرداری ارومیه در ست چهارم نیز به جایی نرسید و با وجود تساوی در امتیاز 22 این ست با نتیجه 25 بر 23 به نفع بانک سرمایه به پایان رسید.

پوریا فیاضی بازیکن مصدوم تیم شهرداری ارومیه نیز با حضور در سالن از نزدیک این دیدار را تماشا کرد و پس از پایان این دیدار به میان بازیکنان شهرداری ارومیه آمده و آنها را در آغوش گرفت.

تیم شهرداری ارومیه که تا پایان هفته دهم صدرنشین جدول بود، هفته گذشته نیز با شکست برابر پیکان تهران قهرمانی نیم فصل را از دست داده بود و امروز با قبول سومین شکست خود با 9 برد ، سه شکست و 28 امتیاز قبلی خود به رده سوم جدول سقوط کرد.

این تیم در هفته سیزدهم روز یکشنبه هفته آینده در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه میزبان تیم ثامن الحجج (ع) خراسان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا