اخبار
کد خبر : 13017 ۱۴۰۰/۰۳/۰۹   ۲۰:۵۹:۱۵

اخبار انتظامی آذربایجان غربی؛
انهدام باند قاچاق سلاح، مهمات و ارز در آذربایجان غربی

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: یک باند قاچاق سلاح و مهمات در نقده متلاشی و ۱۵ میلیارد ریال ارز قاچاق در میاندوآب کشف شد.

به گزارش نای قلم، سردار مسعود خرم‌نیا در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان نقده در انجام تحقیقاتی از فعالیت اعضای یک باند قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز مطلع شده و بعد از تلاش شبانه‌روزی ماموران انتظامی نقده، محل فعالیت و تردد این باند شناسایی و مراقبت‌های نامحسوس در خصوص فعالیت‌های این افراد آغاز و مشخص شد که این افراد سلاح و مهمات غیرمجاز را از شهرستان‌های مرزی به شهرستان‌های همجوار قاچاق می‌کنند.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، تیمی از ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی به محورهای مواصلاتی اعزام شدند که با انجام سه عملیات، موفق به کشف ۱۵ قبضه سلاح غیر مجاز و ۱۲عدد فشنگ جنگی از اعضای این باند شدند.

*کشف میلیاردی ارز خارجی قاچاق در میاندوآب

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: ماموران انتظامی میاندواب از یک دستگاه اتوبوس به ارزش ۱۵ میلیارد و ۴۲ میلیون ریال ارز دلار و یورو کشف کردند.

سرهنگ ایرج حسنخانی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: ماموران ایست بازرسی شهید محمدنژاد در شهرستان میاندوآب حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور میاندوآب به تبریز به یک دستگاه اتوبوس مسافربری به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی متوقف شده، مقادیری ارز خارجی قاچاق از جمله ۲۶ هزار و هشتصد دلار و ۳۴ هزار یورو و یک دستگاه بیت کوین (ماینر)، کشف شد، ادامه داد: برابر اعلام کارشناسان بانکی ارزش محموله مکشوفه ۱۵ میلیارد و ۴۲ میلیون ریال برآورد شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان در پایان خاطرنشان کرد: در این رابطه اتوبوس توقیف و یک نفر متهم نیز دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا