اخبار
کد خبر : 130 ۱۳۹۴/۰۴/۰۸   

طرح استقرار کشاورزي پايدار در اروميه از امروز آغاز شد

*طرح با مشارکت مالی دولت ژاپن، برنامه توسعه سازمان ملل متحد و منابع دولت ایران اجرا می‌شود

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: مرحله دوم طرح استقرار کشاورزی پایدار از طریق مشارکت جوامع محلی آی. پی. سی. ام از امروز در روستاهای اطراف دریاچه ارومیه آغاز شد.

به گزارش ناي قلم به نقل از خبرگزاري صدا و سيما محسن سلیمانی روز بهانی اظهار كرد: این طرح با مشارکت مالی دولت ژاپن، برنامه توسعه سازمان ملل متحد و منابع دولت ایران اجرا می‌شود که اصلاح روش‌های کشاورزی با هدف کمک به احیای دریاچه ارومیه هدف اصلی متولیان امر است.

وي افزود: با اجرای موفقیت آمیز این طرح در مرحله نخست کشاورزان 41 روستای پیرامونی دریاچه ارومیه در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی زیر پوشش آموزش‌های مختلف قرار گرفتند و از امروز و در مرحله دوم طرح کشاورزان 22 روستای اقماری در این دو استان در کنار روستاهای مرحله اول طرح زیر پوشش قرار می‌گیرند.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران اضافه كرد: در مرحله دوم طرح در 75 روستای حوضه آبریز دریاچه ارومیه و مساحتی افزون بر 35 هزار هکتار طرح کشاورزی پایدار اجرا می‌شود که نزدیک به 13 هزار کشاورز را زیر پوشش قرار خواهد داد.

وي تصريح كرد: جلب مشارکت حداکثری مردم در احیای دریاچه ارومیه هدف اصلی این طرح است و در آن با استفاده از منابع کشاورزان و بردن وابستگی به منابع بیرونی، کاهش مصرف آّب افزایش، حاصلخیزی خاک و کاهش مصرف سموم و آلاینده های شیمیایی به کشاورزان آموزش داده می‌شود.

سلیمانی روز بهانی خاطرنشان کرد: در این طرح سازمان‌های جهاد کشاورزی و محیط زیست استان‌های آذربایجان‌های غربی و شرقی مشارکت دارند و در اجرای طرح 15 شرکت فنی- مهندسی به صورت مستقیم مجریان امر را یاری می‌کنند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا