اخبار
کد خبر : 12993 ۱۴۰۰/۰۳/۰۵   ۲۳:۵۰:۱۶

با افتتاح فیبر نوری شهرداری ارومیه؛
ارومیه به شهر هوشمند تبدیل شد

 

فیبرنوری شهرداری با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی افتتاح شد.

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی امروز در آیین رونمایی از پروژه فیبرنوری اختصاصی شهرداری ارومیه گفت: توانمندی های عظیمی در حوزه فناوری اطلاعات داریم.

به گزارش نای قلم، آیدین رحمانی رضائیه اظهار کرد: کشور ما توانمندی های عظیمی در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه این حوزه دارد و جز کشورهای مهم منطقه هستیم و توانسته ایم گام‌های مهمی را برداریم.

وی افزود: علیرغم وجود مشکلات بسیاری مانند تحریم های سنگین و ظالمانه، خوشبختانه با همراهی و همدلی و هدایت های مقام معظم رهبری و تلاش دولت اقدامات خوبی در راستای مباحث زیرساختی کشور انجام گرفته است.

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: یکی از وظایف دولت ها تأمین نیازهای مردم و خدمات رسانی به آنها است و دولت باید اقدامات محسوسی را انجام دهد و در این راستا گام‌های خوبی برداشته شده و برنامه هایی محقق شده است.

رحمانی رضائیه با اشاره به شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: در این خصوص طی سال گذشته در بحث فناوری اطلاعات اقدامات بسیار فوری و ضروری انجام شد و پوشش شبکه اینترنتی در آذربایجان غربی به بیش از دو هزار روستا رسیده و با همت و همدلی مردم و مسئولین محقق شد.

وی با تشکر از مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه جهت پیشرو بودن در حوزه مباحث شهر هوشمند و توسعه فناوری اطلاعات عنوان کرد: با توجه به توانمندی های بسیاری که در آذربایجان غربی وجود دارد امیدوارم هوشمندسازی را در تمامی شهرهای استان توسعه بدهیم.

رحمانی رضائیه ابراز امیدواری کرد: با ایجاد تعامل حداکثری و بهره مندی از توانمندی های تمامی بخش ها و هم افزایی بتوانیم گامهای خوبی را در این راستا برداریم.

شهردار ارومیه هم گفت: این طرح با هدف هوشمندسازی شهر ارومیه از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه‌ریزی شده و از مهم‌ترین اقدامات و بستر اصلی برای رسیدن به شهر هوشمند ارومیه است.

مجید آقازاده افزود: فیبرنوری شهرداری ارومیه  با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و به طول ۷۲ کیلومتر، پروژه  ای فاخر می باشد و جز برترین پروژه‌های کشور در کیفیت و همچنین سرعت پیاده‌سازی در مقایسه با پروژه‌های مشابه است.

آقازاده ادامه داد: پروژه فیبرنوری اختصاصی شهرداری، موجب اتصال بدون محدودیت و با سرعت بسیار بالا بین سلزمان ها، بخشهای مختلف، اماکن و ساختمان‌های شهرداری را فراهم کرده و علاوه بر آن در خدمت عموم شهروندان و همچنین توسعه کسب و کار‌های حوزه شهر هوشمند قرار می‌گیرد.

شهردار ارومیه افزود: خدمت‌رسانی بی‌وقفه، یکپارچه و پایدار اتصال بدون محدودیت و با سرعت بالای اماکن مختلف شهرداری با بهره‌برداری از این پروژه امکانپذیر می‌شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا