Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 12984 ۱۴۰۰/۰۳/۰۴   ۱۷:۵۲:۳۶

مسئولان آذربایجان شرقی و غربی تاکید کردند؛
هم افزایی برای گذر از تنش آبی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه

 

کاهش میزان بارندگی‌ در حوضه آبریز دریاچه ارومیه و هشدار سازمان‌های مسوول درباره تبعات آن، زنگ خطر تنش آبی در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را به صدا درآمده و بروز این وضعیت، مسوولان دو استان همسایه را به سمت هم افزایی برای مدیریت این مشکل سوق داده است.

به گزارش نای قلم، حوضهٔ آبریز دریاچه ارومیه یکی از حوضه‌های بسته ایران است که در تقسیم‌بندی حوضه‌های آبریز کشورمان، حوضه اصلی به‌شمار می‌رود و وسعت آن ۵۱ هزار و ۸۰۱ کیلومتر مربع است؛ حوضه آبریز دریاچه ارومیه تنها یک زیرحوضه درجهٔ ۲ دارد و شامل رودهایی است که به دریاچهٔ ارومیه منتهی می‌شوند؛ مهم‌ترین رودهای این حوضه، آجی‌چای، زرینه‌رود و سیمینه‌رود هستند.

با توجه به اینکه ۶۰ درصد تامین آب شرب تبریز از حوضه آبریز دریاچه ارومیه و از رودخانه زرینه رود (جیغاتی) تامین می شود، مدیران کل مدیریت بحران استانداری، مدیر عاملان و معاونان شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در نشستی در تبریز گرد هم آمدند تا برای مدیریت تنش آبی پیش رو و به حداقل رساندن تبعات آن برنامه ریزی کنند.

در این نشست، برنامه ریزی و اقدام مشترک برای تامین آب شرب با لحاظ شاخص های کیفی و کمی مورد تاکید مسوولان دو استان قرار گرفت و به رغم نظارت کافی شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان های آذربایجان شرقی و اذربایجان غربی در این زمینه، بر لزوم نظارت ادارات کل حفاظت محیط زیست ۲ استان بر کیفیت آب نیز تاکید شد.

برنامه ریزی برای عدم قطعی برق ایستگاه های پمپاژ آب شرب در ساعات خاموشی از دیگر موارد مورد تاکید مقامات سازمان های مسوول استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در این نشست بود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا