Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 12970 ۱۴۰۰/۰۳/۰۲   ۲۳:۵۱:۳۳

امروز اعلام شد؛
فراخوان ثبت بیماران دیابتی مصرف کننده انسولین قلمی

 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ثبت بیماران مبتلا به دیابت مصرف کننده انسولین قلمی فراخوان داد.

به گزارش نای قلم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در این فراخوان اعلام کرد: دسترسی به آمار بروز بیماران دیابت دریافت کننده انسولین قلمی بای برآورد دارو و خدمات مورد نیاز این بیماران همواره از دغدغه های وزارت بهداشت بوده، است. بنابراین از تاریخ چهارم اردیبهشت امسال طرح رجیستری (سرشماری) این بیماران در سامانه مدیریت بیماری های نادر (RDA) آغاز شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از قابلیت های مهم این سامانه عدم امکان ثبت سهمیه تکرای برای یک کدملی به طور همزمان در دو دانشگاه علوم پزشکی/ استان است.

در این طرح اطلاعات همه بیماران مصرف کننده انسولین قلمی ثبت و حواله انسولین بدون درج داروخانه صادر می شود. در نتیجه بیمار هر ماه با در دست داشتن نسخه دارویی و مراجعه به داروخانه محدوده سکونت می تواند نسبت به دریافت سهمیه انسولین خود اقدام کند.

وزارت بهداشت اعلام کرد: از بیماران مبتلا به دیابت می خواهیم با مراجعه به مراکز دیابت منتخب در هر استان/ شهر (پیوست) یا معاونت های درمان دانشگاه علوم پزشکی استان محل سکونت نسبت به به ثبت اطلاعات خود و دریافت حواله الکترونیک انسولین قلمی در سامانه مدیریت بیماری های نادر اقدام کنند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا