اخبار
کد خبر : 12964 ۱۴۰۰/۰۳/۰۲   ۱۹:۰۲:۰۳

انتقاد شهروندان افزایش یافت؛
تکرار مثلث گرما، قطع برق و اینترنت!

 

گزارش‌ها خبر از قطعی برق در مناطق مختلف می‌دهند. هنوز فصل گرما به طور جدی آغاز نشده که قطع برق‌های مکرر و طولانی اعصاب مردم را به بازی گرفته است. همین حالا در برخی از مناطق در طول شبانه روز دو بار قطع می‌شود!

قطع گسترده برق در بسیاری از شهرها در حالی خبرساز شده که کاربران فضای مجازی هم به آن واکنش نشان دادند. بیشتر انتقادها با این مضمون است که این موضوع هم مثل همیشه افتاد گردن مردم: «برق قطع می‌شود می‌گویند تقصیر مردم است. آب نیست می‌گویند مردم است. آلودگی است می‌گویند تقصیر مردم است. آره تقصیر ماست»

موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که قطعی برق همزمان با آغاز امتحانات دانش‌آموزان است.

هم‌زمان با آغاز امتحانات دانش‌آموزان که فقط در دو پایه به صورت حضوری و بقیه امتحانات آنلاین برگزار می‌شود،‌ قطعی برق به چالش جدیدی تبدیل شده است. بجز پایه نهم و دوازدهم، امتحانات سایر دانش‌آموزان آنلاین برگزار می‌شود، شروع آزمون‌ها با قطعی برق در بسیاری از مناطق همراه شده و اعتراض دانش‌آموزان و خانواده‌ها را در پی داشته است.

 یک دانش‌آموز پایه هشتم می‌گوید: صبح دیروز پنج دقیقه مانده به ساعت یازده صبح برق قطع شد و امتحان ما راس ساعت ۱۱ شروع می‌شد، با قطعی برق امکان استفاده از کامپیوتر را نداشتم و از طرفی اینترنت گوشی هم بسیار ضعیف بود.

این دانش‌آموز وضعیت پیش آمده را استرس‌زا توصیف می‌کند و می‌گوید: «واقعا دقایق سختی بر من گذشت و متاسفانه در تماسی که با مدرسه داشتیم اعلام کردند، این مشکل را باید خودتان حل کنید.»

یکی از معلمان که پدر دو فرزند است، این مشکل را به شکل دیگری توضیح می‌دهد: «هم‌زمان که من باید برای دانش‌آموزانم سوالات امتحانی‌شان را می‌فرستادم و امتحان فرزندم هم شروع می‌شد، برق قطع شد،‌ نه من می‌توانستم از دانش‌آموزانم امتحان بگیرم و نه فرزندم می‌توانست هم‌زمان با همکلاسی‌هایش امتحان دهد.»

مشکلی که خیلی از دانش‌آموزان علاوه بر قطعی برق با آن مواجهه هستند،‌ بی‌نظمی در برنامه قطعی برق مناطق است، به طوری که قطعی برق از پیش اعلام نمی‌شود و حتی جدول قطعی برق اعلام شده، جدول درست نبوده و قطعی برق متفاوت با برنامه اعلام شده است. با این تفاسیر هنوز آموزش و پرورش درباره این مشکلات واکنشی نشان نداده است.

واقعا راه‌حل این مشکل چیست؟

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا