اخبار
کد خبر : 1296 ۱۳۹۴/۱۰/۰۲   

همکاری‌های آذربایجان غربی و ارزروم ترکیه گسترش می یابد

توسعه همکاری های علمی، دانشگاهی، فرهنگی و ورزشی میان دو استان آذربایجان غربی و ارزروم ترکیه در دیدار استاندار آذربایجان غربی و رئیس دانشگاه آتاتورک، مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در این دیداری که صبح امروز (چهارشنبه) در محل استانداری ترتیب یافت، ضمن اعلام آمادگی و استقبال از توسعه و تعمیق همکاری ها در بخش های مختلف علمی و دانشگاهی با استان ارزروم ترکیه گفت: استان ارزروم ترکیه، در سال های اخیر پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه های دانشگاهی، علمی، پزشکی، کشاورزی، فنی و مهندسی داشته و در همین راستا آذربایجان غربی آمادگی دارد تا ضمن توسعه همکاری ها با این استان، از تجربیات و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی آن نیز استفاده کند.

وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه نیز اظهار کرد: ترکیه در ارتباط با ایجاد روش های نوین در کشاورزی مثل توسعه آبیاری های نوین، اصلاح بذر و نهال و ارتقای ظرفیت های تولید، پیشرفت های چشمگیری بدست آورده است و آذربایجان غربی در این زمینه ها به ویژه در راستای کمک به روند احیای دریاچه ارومیه نیز علاقمند به توسعه همکاری ها با ترکیه است.

سعادت در ادامه از والی استان ارزروم ترکیه برای سفر به آذربایجان غربی دعوت و همچنین در زمینه سفر خود به ارزروم نیز اعلام آمادگی کرد.

حکمت کوچاک رئیس دانشگاه آتاتورک نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از سفر به آذربایجان غربی و دیدار با استاندار گفت: آذربایجان غربی به لحاظ وجود دانشگاه ها و اساتید و هیئت علمی، از استان های برتر در همسایگی ترکیه است و دانشگاه آتاتورک ارزروم، در رابطه با توسعه ارتباطات علمی با دانشگاه های این استان آمادگی دارد.

دکتر معمر یایلالی رئیس دانشگاه ارزروم تکنیک و دکتر نعمت ییلدیریم رئیس کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آتاتورک نیز در این دیدار حضور داشتند و آمادگی خود را برای گسترش همکاری های علمی و دانشگاهی با آذربایجان غربی اعلام کردند.

دکتر علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی، منتظمی رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در ارومیه و رمضانی معاون مدیرکل دفتر سیاسی استانداری نیز در این دیدار حضور داشتند.

گفتنی است، دانشگاه آتاتورک یکی از دانشگاه های قدیمی و ریشه دار ترکیه است که در سال 1957 تاسیس شده و با چند دانشگاه کشورمان از جمله دانشگاه ارومیه تفاهم نامه همکاری دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا