اخبار
کد خبر : 12957 ۱۴۰۰/۰۳/۰۱   ۱۷:۱۶:۵۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
فرهنگ انتخابات باید به انتخاب فرهنگی منجر شود

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: فرهنگ انتخابات ما باید به گونه ای عمل کند که به انتخاب فرهنگی منجر شود.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری در نشست خبری اظهار کرد: کسانی باید انتخاب شوند که حفظ و توسعه فرهنگ، محور برنامه‌هایشان باشد.

وی افزود: در فرهنگ انتخاباتی ما مولفه‌هایی چون تخصص، انقلابی و دلسوز بودن، شهرشناسی، کشورشناسی، جامعه‌شناسی، دین‌شناسی، سیاست‌دانی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

خدایاری اضافه کرد: رسانه‌ها نباید به بازی گرفته شوند اگر رسانه‌ها به بازی گرفته شوند بازی از دست خود رسانه‌ها خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: جامعه رشید، رسانه رشید، بالغ، متفکر، رشدیافته، متحول، به روز، جسور، شجاع و نترس اما در عین حال در چارچوب ضوابط و قوانین نیاز دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ضرورت افزایش سواد رسانه‌ای و بالا بردن افزایش آستانه  تحمل مدیران و مسئولان باید در دستور کار همگان قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: رسانه‌های قوی نیازهای جدید را باید بشناسند، آسیب‌شناسی و ضعف‌ها را شناسایی کنند، جلوتر از جامعه و برای آینده برنامه داشته باشند.

خدایاری اضافه کرد: رسانه‌ها جامعه را به معیار انتخاب درست یعنی ترجیح منافع ملی به منافع شخصی، منافع گروهی، قومی، مدنظر قرار دادن توسعه و آبادانی شهر سوق دهند.

وی روشنگری و اطلاع رسانی را از جمله رسالت‌های رسانه ها عنوان کرد و افزود: در ایام انتخابات، اساسا وظیفه رسانه عمومی، رساندن پیام، برنامه‌ها و سوابق کاندیداها بدون جهت‌گیری خاص به مردم است تا مردم، با شناخت درست و آگاهانه، دست به انتخاب بزنند و اراده خود را از راه صندوق رای حاکم کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: در کنار برخی از  چالش‌ها، مشکلات فرهنگی، اقتصادی و ساختاری، دلیل رشد رسانه‌های بدون مجوز وجود ضعف اساسی در فعالیت کاری رسانه‌های مجوزدار است.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا