Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 12950 ۱۴۰۰/۰۳/۰۱   ۰۸:۰۸:۲۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد
تخصیص 10 میلیارد ریال به تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نزدیک ۱۰ میلیارد ریال در قالب سامانه کارا با نرخ سود پایین وام و تسهیلات در دوران کرونا به تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری تعلق گرفته است.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام ناصر خدایاری در میان جمعی از نمایندگان دانشجویان دانشگاه‌های استان، اظهار کرد: هنرکارت به 2 هزار و 100 نفر اختصاص یافته است که مستمری پرداخت می‌شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که دینی است و ماهیت و هویت دینی دارد.

خدایاری اضافه کرد: انقلاب اسلامی نعمت و فرصت بزرگی است که نصیب ملت ایران شده است؛ انقلاب‌های صورت گرفته در تمام جهان فرهنگی نیستند و انقلاب فرانسه سیاسی و امریکا استقلال طلبی و روسیه انقلاب اقتصادی بوده است که از نظام تزاریزم به سوسیالیسم تغییر نظام داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: ما زمانی که صدای دین خاموش شده بود در مجامع علمی و دانشگاه‌ها به نام دین و با وجه‌ی فرهنگی انقلاب کردیم و انقلاب ایران تنها انقلابی است که دینی است و هویت و ماهیت دینی و فرهنگی دارد و برای فرهنگ است و سایر تحولات ان معطوف به فرهنگ است؛ و قبله تمامی تحولات سیاسی اجتماعی حقوقی و امنیتی و دینی باید فرهنگ باشد.

خدایاری بیان کرد: تنها روزنه برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تحول و دگرگونی در عرصه‌ علوم اسلامی است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: ناکامی‌هایی داریم، ولی از عظمت انقلاب کم نمی‌کند؛ نقطه‌ی قوت انقلاب اسلامی این است که نقاط ضعف را نمی‌پذیرد آلودگی ها را نمی‌پذیرد و این نشانه سلامت انقلاب است که الگو‌های مغایر مبانی اش را نمی‌پذیرد.

خدایاری خاطرنشان کرد: فرهنگ انقلابی فرهنگی است که معطوف به تغییر و تحول باشد و این دگرگونی می‌تواند منفی و یا مثبت باشد در هرصورت هدف اساسی ارتقاء است که وضع موجود را به وضع مطلوب برسانیم.

وی اظهار داشت: فرهنگ انقلابی استفاده بهینه از سرمایه ملی است؛ ما سومین دارنده‌ی منابع نفتی در دنیا هستیم اولین دارنده منابع گازی جهان هستیم وده‌ها معقوله‌ای که به حساب و کتاب نمی‌ایند، اما با این وجود بهره‌وری نیروی انسانی ما ۱۰ درصد است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: با تربیت نیروی انقلابی، در هشت ساعت باید هفت ساعت کار مفید داشته باشیم.

خدایاری با اشاره به اینکه رتبه‌ی دهم را در جهان در زمینه اتلاف نیرو و منابع انسانی داریم، بیان داشت نیروی انقلابی از نیروی انسانی بابد حداکثر بهره وری را داشته باشد. فرهنگ انقلابی معجزه نیست بیشترین نفع را به سود جامعه رساندن است و باید از داشته هایمان و منابع مان به سود ملت خودحداکثر استفاده را بکنیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: از وظایف اصلی ارشاد حمایت هدایت و نظارت جامعه هدف است؛ حمایت از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه، هدایت آن‌ها در مسیری که مشخص شده است و نظارت بر کارکرد آن‌ها است.

وی افزود: پروژه‌های فاخر زیر نظر طرح تحفه که طرح حمایت از آثار فرهنگی و هنری است تسهیلات می‌گیرند به خرید و چاپ و برگزاری نمایشگا‌های کتاب کمک می‌شود و حمایت می‌شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: در مورد توسعه بی رویه رسانه‌ها اداره ارشاد به واجد شرایط‌ها مجوز می‌دهد فلذا هرکدام از رسانه‌ها معایب و مزایایی دارد، ولی آن‌هایی که پویا هستند در صحنه باقی می‌ماند.

خدایاری با اشاره به اینکه مرجع مشخصی برای پوشش اسلامی در شهر وجود ندارد مطرح کرد: وظیفه‌ی ارشاد اسلامی طراحی پوشش و مد و لباس مطابق با ارزش‌های اسلامی است و در زمینه‌ی برگزاری نمایشگاه مد و لباس و حجاب نقش آفرینی می‌کند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا