اخبار
کد خبر : 12946 ۱۴۰۰/۰۲/۳۰   ۱۰:۲۰:۴۵

در یک سال صورت گرفت؛
رفع تداخل بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی

 

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از رفع تداخل ۱۰ هزار و ۷۸۴ هکتار از اراضی ملی و کشاورزی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش نای قلم، رضا احمدنژاد در گفتگویی اظهار کرد: رفع تداخل اراضی در استان با هدف کاهش دعاوی حقوقی بهره برداران و رفع موانع تولید در بخش کشاورزی در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه رفع تداخل از اراضی ملی، دولتی و مستثنیات کشاورزان یکی از اقداماتی است که با جدیت در حال پیگیری است، گفت: در سال گذشته همچنین ۶۳ نفر از بهره برداران اراضی کشاورزی به ادارات ثبت اسناد و املاک در خصوص اجرای رفع تداخلات و حدنگاری معرفی شدند و تثبیت مالکیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی نیز به تعداد ۹۰ مورد و در سطح ۵۵ هکتار اجرایی شد.

او با اشاره به اهمیت و نقش صدور اسناد مالکیت حدنگار اراضی کشاورزی در کاهش دعاوی و تسهیل سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، اضافه کرد: هدف اصلی از این طرح رفع موانع تولید در بخش کشاورزی و سنددار کردن زمین‌ها و در عین حال حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و ملی است.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: پس از رفع تداخل و صدور سند برای اراضی کشاورزی، اسناد زمین‌های مربوطه در جهت اخذ تسهیلات بانکی مورد استفاده قرارمی گیرد و کشاورزان می‌توانند به عنوان وثیقه از آن استفاده کنند و برای کشاورزان صاحب زمین از این طریق بستر توسعه فعالیت کشاورزی فراهم می‌شود.

احمدنژاد ادامه داد: در برنامه امسال تثبیت مالکیت برای اراضی تعیین تکلیف شده در قالب اخذ سند تک برگ از اولویت‌های اساسی خواهد بود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا