Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 12939 ۱۴۰۰/۰۲/۳۰   ۰۷:۱۵:۵۸

در سال جاری؛
حوادث غیرمترقبه در آذربایجان غربی بیش از 5 هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرد

 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس براوردهای کارشناسان، حوادث غیرمترقبه در سال زراعی جاری، پنج هزار و 755 میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

به گزارش نای قلم، غلامعلی مرادی در گفتگویی مطلب اظهار کرد: طبق گزارشات اکیپ‌های اعزامی برآورد خسارت، در سال زراعی جاری تاکنون سرمازدگی و یخبندان، تگرگ، سیل و طوفان  و رعدو برق، بیش از پنج هزار میلیارد ریال به محصولات زراعی و باغی، دام و طیور و تاسیسات کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه سیل و تگرگ و رعد و برق بیشترین میزان خسارت گزارش شده در سال زراعی جاری تا کنون بوده است، محصولات باغی در حدود دو هزار و 210 میلیارد ریال و محصولات زراعی نیز در سطح 640 میلیارد ریال دچار خسارت شدند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان همچنین بیان کرد: بیشترین خسارت وارد شده به محصولات زراعی و باغی واقع در شهرستان های ارومیه، چایپاره، سلماس، خوی، میاندوآب، اشنویه و پلدشت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش بیمه محصولات کشاورزی در تعدیل ریسک تولیدات کشاورزی، افزود: يکي از مهمترين استراتژي هايي که مي تواند در اين امر موثر واقع شود، بيمه محصولات کشاورزي است که به موجب آن محصولات در مقابل خطرات کشاورزي و بيماري هاي نباتي و حوادث غیرمترقبه مورد تضمين قرار مي گيرند و خسارت مالي وارده به کشاورز بيمه گذار تا ميزان مورد تعهد بيمه گر جبران مي شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا