اخبار
کد خبر : 12938 ۱۴۰۰/۰۲/۳۰   ۰۶:۱۴:۱۳

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی تاکید کرد
تداوم مبارزه با فساد اداری و اقتصادی/سه شبکه جاسوسی در آذربایجان غربی منهدم شد

 

نشست مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی شب گذشته در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد.

به گزارش نای قلم، این مقام امنیتی در پنجمین نشست خود با رسانه‌نگاران که از شمال، مرکز و جنوب استان حضور داشتند به سوالات آنها از جمله انتخابات، دستگیری‌های اخیر، برخورد با ارازل و اوباش و ... پاسخ گفت.

این نشست همانند نشست‌های گذشته حدود پنج ساعت به طول انجامید و مدیرکل اطلاعات استان، عملکرد 58 روزه این اداره کل را در راستای ایجاد امنیت و آرامش، ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد اعلام کرد.

این مقام امنیتی در سخنان خود به انتخابات پیش رو و به بخشی از کارکردهای اساسی در کنار آسیب‌ها و آفت‌های فراروی رسانه‌های جمعی در این عرصه حساس سیاسی اشاره و تاکید کرد که رسانه‌ها باید در چارچوب خاک، انقلاب و اسلام فعالیت کنند و از قومیتی کردن فضای انتخابات پرهیز کنند.

"سال‌هاست آفت قوم‌گرایی توسعه استان را به چالش كشیده است و دامن زدن به این آفت در زمان انتخابات بیشتر خودنمایی می‌كند. در این بین رسانه‌ها که با توجه به رسالت و کارکرد خود می‌توانند بستر راهنمایی افکار عمومی و مجرایی برای تضارب آرا باشند برخی از آنها با دوری از رسالت ذاتی و عملکرد غیرحرفه‌ای خود باعث دوقطبی شدن فضای جامعه می‌شوند."

این مقام امنیتی اذعان کرد که رسانه‌ها باید بخشی از راه‌حل انتخابات باشند نه اینکه چالش درست کنند، برای انتخابات حلال مشکلات باشند نه اینکه جزئی از مشکل باشند و باید مردم را به بلوغ برسانند نه اینکه خود نابالغی کنند.

وی رسانه‌ها را جزئی از ارکان کشور دانست که باید گمنام خدمت کنند، سپس به این اشاره کرد که فعالیت رسانه‌های ارتباط جمعی و پرداختن به موضوعات مهم سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... می‌تواند تاثیرات بسیار خوبی در راستای کاهش مشکلات داشته باشد و زمینه را برای توسعه و پیشرفت استان بیش از پیش فراهم کند.

مدیرکل اطلاعات استان همچنین در ادامه سخنان خود سواد رسانه ای را از مباحث پیچیده و مهم در حوزه ارتباطات عنوان کرد، مهارتی که می‌تواند با تحلیل و تفسیر رفع‌کننده ابهامات باشد و اجازه ندهد فضا به انحراف رود.

وی تاکید کرد که رسانه‌ها آزاد هستند و می‌توانند از هر لیست انتخاباتی حمایت کنند.

این مقام مسوول به فعالیت انتخاباتی کارکنان دولت نیز اشاره کرد و اینکه تبلیغات انتخاباتی و بخصوص انجام تبلیغ به نفع یا علیه کاندیداها در ادارات دولتی غیرقانونی است و هیچ مسئولی به هیچ عنوان حق استفاده از اموال دولتی و همچنین فعالیت بر علیه یا به نفع هیچ کاندیدایی را ندارد اما کارمندان دولتی می توانند خارج از وقت اداری فعالیت کنند و حراست ادارات اجازه برخورد و اعمال محدودیت ندارند.

*بررسی برخی از پرونده‌های مربوط به شهرداری‌های استان

وی سپس به دستگیری‌های اخیر اشاره کرد که در ماه‌های گذشته چند تن از مدیران کل، میانی، شهرداران مناطق ارومیه و برخی از روسای سازمان های تابعه شهرداری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) بازداشت شدند، سپس اظهار کرد که این نهاد با همه توان در راستای ایجاد آرامش و امنیت مردم جامعه در تلاش است و با فساد در ادارات و سازمان‌ها برخورد می‌کند به طوری در حال حاضر برخی از پرونده‌های مربوط به شهرداری‌های استان مفتوح بوده و در حال بررسی هستند.

این مقام امنیتی سپس در پاسخ به سوالی در خصوص علت عدم برخورد با اعضای شورای شهر، توضیح داد که پرونده برخی از اعضای شورای شهر در دست بررسی است و چون حکمی صادر نشده رد صلاحیت آنها منتفی است.

مدیرکل اطلاعات استان ادامه داد که از اتفاقات اخیر پیش آمده در این خصوص ناراحت شدیم، ولی مطابق با قانون باید در راستای سالم‌سازی محیط اداری و مبارزه با فساد اداری و اقتصادی با چنین افرادی به صورت قانونی و بدون توجه به سلایق و گرایش‌های سیاسی برخورد کنیم و این برخوردها تداوم دارد.

*تداوم برخورد با ارازل و اوباش

"اوایل اردیبهشت ماه امسال بود که انهدام شبکه شرارت و اخاذی اراذل و اوباش سابقه‌دار در ارومیه بر خروجی رسانه‌های استان قرار گرفت.

اعضای این شبکه اقدام به ایجاد رعب و وحشت در ملاءعام و نمایش رفتارهای هنجارشکنانه می‌کردند که با پیگیری‌ها و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) همگی شناسایی و دستگیر شدند."

این مقام امنیتی به موضوع دستگیری ارازل و اوباش اشاره کرد و گفت که استکبار جهانی از سازمان‌های مردم‌نهاد و ارازل و اوباش برای ایجاد ناامنی در داخل کشور استفاده می‌کنند به همین دلیل موضوع ارازل و اوباش به مسئله امنیتی تبدیل شده است.

وی در عین حال تصریح کرد که دستگیری و کشتار راه علاج نیست بلکه آخرین چاره است لذا با افرادی که در میان مردم و جامعه رعب و وحشت ایجاد ‌کنند مماشات نکرده و اجازه نمی‌دهیم معدود افراد قانون‌شکن با اقدامات خود در جامعه و در میان مردم رعب و وحشت ایجاد کنند یا در مقابل قانون بایستند، از این رو مبارزه با ارازل و اوباش در تمام شهرستان‌های استان با قاطعیت ادامه دارد و در آینده خبرهای خوبی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل اطلاعات استان ادامه داد که تاکنون 28 نفر بازداشت شدند و 2 نفر در ارومیه و 2 نفر در خوی در درگیری با سربازان گمنام امام زمان (عج) کشته شدند.

*انهدام سه شبکه جاسوسی در آذربایجان غربی

وی سپس انهدام سه شبکه جاسوسی وابسته به استکبار جهانی، کشف و ضبح ۱۰۰ تن برنج، ۱۰۰ تن حبوبات و ۴۲ هزار لیتر روغن موتور ماشین احتکار شده، توقیف یک انبار داروی کمیاب در یکی از شهرهای مرزی، توقیف قاچاق 350 هزار جوجه یک روزه در مرز استان، جلوگیری از یک هزار هکتار زمین‌خواری، جلوگیری از فرار مالیاتی به ارزش 200 میلیارد تومان و کشف 38 تن مواد پیش‌ساز مواد مخدر را از جمله کشفیات اداره کل اطلاعات در 58 روز گذشته اعلام کرد.

مدیرکل اطلاعات استان همچنین از انهدام بزرگترین باند قاچاق تلفن همراه در خوی خبر داد و تشریح کرد: این تیم با روشی حرفه ای گوشی های وارد شده را ریجستری کرده و وارد بازار می کردند که در نتیجه انهدام این تیم بیش از ۳۶ هزار گوشی تلفن همراه قاچاق کشف و ضبط شد.

این مقام امنیتی، در بخش دیگری از سخنان خود، از تعطیلی بزرگ‌ترین پروژه هلال احمر استان در شهرستان مهاباد نیز خبر داد و توضیح داد که با توجه به تخلفات انجام شده در این پروژه، دستور تعطیلی فعالیت این پروژه را گرفته ایم و در حال طی مراحل هستیم.

"فساد و مبارزه با آن یکی از مطالبات عمومی شهروندان است که اداره کل اطلاعات استان در این زمینه گام‌های اساسی برداشته است اما بدون تردید این فرایند زمانی به فرجام می‌رسد که با کانال‌ها و مسیرهای ایجاد فساد برخورد شود و این همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها اعم از دادگستری، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، دستگاه های امنیتی، نهادهای مدنی، صاحبان مشاغل، رسانه‌ها و حتی شهروندان عادی را می‌طلبد، در غیراینصورت روند پیشرفت ملی، اجتماعی و اقتصادی کشور با چالش مواجه می‌شود."

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا