اخبار
کد خبر : 12929 ۱۴۰۰/۰۲/۲۸   ۲۱:۳۲:۲۸

معاون استاندار:
آذربایجان‌غربی رتبه دهم خرید گندم کشور را دارد

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان این‌که سطح زیرکشت گندم استان 391 هزار هکتار است، گفت: آذربایجان‌غربی رتبه دهم خرید گندم کشور را دارد.

به گزارش نای قلم، نادر صادقی امروز در جلسه خرید تضمینی گندم، با اشاره به این‌که در طول دو سال گذشته 640 هزار تن گندم توسط استان خریداری شده است، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی با 291 هزار تن خرید در سال 1399 رتبه دهم را از آن خود کرد.

وی با اشاره به قیمت خرید گندم، خاطرنشان کرد: مبلغ خرید برای سال 1399، 25 هزار ریال در نظر گرفته شده بود که امسال صددرصد افزایش یافته و به رقم 50 هزار ریال رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: کم‌ترین قیمت خرید گندم در سال 1400 مبلغ 46.800 ریال در نظر گرفته شده است.

صادقی وظیفه کارگروه خرید تضمینی گندم را معرفی فروشندگان گندم به سازمان‌ها و ادارات مرکزی عنوان کرد و افزود: سطح زیرکشت گندم آذربایجان‌غربی 391 هزار هکتار است که 300 هزار هکتار را اراضی دیمی و 91 هزار هکتار دیگر را اراضی آبی شامل می‌شود.

وی تأکید کرد: بیشترین میزان تولید گندم استان مربوط به شهرستان بوکان با 20 درصد تولید است. همچنین تعداد 20 مورد از مراکز خرید گندم استان در این شهرستان قرار دارد.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی یادآور شد: متأسفانه امسال با 32 درصد کاهش بارندگی نسبت به سال 1399 و 22 درصد کاهش نسبت به دراز مدت روبرو هستیم.

صادقی اظهار کرد: 65 مرکز خرید در استان آماده خرید گندم هستند.

در این جلسه همچنین در مورد کارخانه‌ها و سیلوهای گندم، خریداران و فروشندگان، سلف‌خرها، گندمکاران، سیلوداران، نحوه خرید و فروش گندم و سایر مسائل مربوط به گندم بحث و تبادل نظر شد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا