اخبار
کد خبر : 12924 ۱۴۰۰/۰۲/۲۸   ۲۰:۴۷:۴۹

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:
بازگشایی مرز ترکیه منوط به اعلام ستاد ملی مقابله با کروناست

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: با وجود اعلام بازگشایی مرزهای مشترک با ایران توسط طرف ترکیه‌ای، بازگشایی مرز از طرف ایران منوط به اعلام ستاد ملی مقابله با کروناست.

به گزارش نای قلم، ارسلان شکری در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: طبق اطلاع دریافتی از نمایندگی وزارت امور خارجه در ارومیه مبنی بر اینکه کشور ترکیه از ۲۸ اردیبهشت سال جاری اقدام به پذیرش تمام مسافران با ارائه تست منفی کووید ۱۹ خواهد کرد ولی تصمیمات اتخاذ شده توسط ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا در مورد پذیرش  مشروط مسافران ورودی و خروجی در پایانه های مرزی استان همچنان پا برجاست.

وی اضافه کرد: طبق تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری کووید ۱۹ هم اکنون پذیرش مسافران در مرزهای سرو، بازرگان و رازی به صورت محدود و در حد تردد اتباع ۲ کشور و در صورت ضرورت تردد دانشجویان ۲ طرف با انجام تست PCR انجام می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: براساس هماهنگی های انجام شده امکانات لازم برای انجام تست و کنترل های بهداشتی در پایانه های مرزی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر قرار گرفته است.

شکری گفت: در یک سال گذشته نزدیک به ۹۳ درصد کاهش تردد مسافر در پایانه های مرزی را شاهد بودیم به طوری که نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر در این مدت از مرزهای استان با دارا بودن شرایط اعلامی تردد کردند.

روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده است: با توجه به خبرهای منتشره به نقل از مقامات کشور ترکیه مبنی بر بازگشایی مرزهای سه گانه زمینی با ایران از امروز ۲۸ اردیبهشت، موافقت با بازگشایی مرز از سمت کشور ایران منوط به موافقت و دستور نهادهای ارشد تصمیم گیر است لذا تا زمان صدور دستور لازم هیچ گونه بازگشایی گذرگاه مرزی زمینی از سمت ایران صورت نمی گیرد.

آذربایجان غربی تنها استان مرزی کشورمان با ترکیه است.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا