اخبار
کد خبر : 1291 ۱۳۹۴/۱۰/۰۱   

نباید از فضای مراسم های دینی استفاده های انتخاباتی صورت گیرد

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: نباید اجازه دهیم از فضای مراسمات دینی و فرهنگی، استفاده های انتخاباتی و تبلیغاتی صورت گیرد.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار امروز در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان که با حضور اعضای این کارگروه در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام مبارک میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت و همچنین تقارن این ایام با میلاد حضرت عیسی مسیح(ع)، در استان آذربایجان غربی که از تنوع و تکثر دینی، مذهبی، قومی و فرهنگی برخوردار است، برنامه های ویژه ای با مشارکت دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد برگزار می شود اما آنچه که حائز اهمیت است این است که توجه داشته باشیم و اجازه ندهیم که از فضای این مناسبت ها، استفاده های انتخاباتی صورت گیرد.

وی همچنین بر ضرورت تلاش در راستای معرفی چهره رحمانی دین مبین اسلام تاکید و خاطرنشان کرد: از آنجا که امروز در منطقه شاهد این هستیم که گروههای تروریستی تکفیری تحت هدایت جبهه استکبار، چهره ای خشن و جعلی از اسلام را ترویج و تبلیغ می کنند، لازم است که در اجرای برنامه های ویژه میلاد رسول اکرم(ص) و هفته وحدت در استان، خنثی سازی این تبلیغات مسموم و معرفی چهره رحمانی اسلام ناب محمدی(ص) نیز مورد توجه مدیران و مسئولان و دستگاه های استانی قرار گیرد.

آماده سازی فضای ادارات برای برگزاری برنامه های هفته وحدت و میلاد رسول اکرم(ص) و برگزاری برنامه های مرتبط با هفته وحدت در دانشگاه ها و در میان جوامع دانشجویی استان از دیگر تاکیدات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه بود.

تشکیل ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب از دیگر دستورات هفتمین جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان بود.

معاون سیاسی استاندار در این ارتباط اظهار کرد: از مهمترین کارکردهای کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان، مطرح کردن موضوع اقتصاد مقاومتی بعنوان یک موضوع اجتماعی و فرهنگی در جامعه است که این امر می تواند همراهی و مشارکت مردم را در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی افزایش و موجب تسریع در اجرایی شدن این استراتژی شود.

رادفر همچنین تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی گاها طوری تلقی می شود که گویا فقط بخاطر تحریم ها مطرح شده و برای دوران بعد از تحریم، کاربردی نخواهد داشت در حالی که به هیچ وجه این چنین نیست و باید اذعان نمود که الگوی اقتصاد مقاومتی مورد اشاره مقام معظم رهبری، یک استراتژی و راهبرد اساسی و همیشگی برای پیشبرد برنامه های اقتصادی و توسعه در کشور است که باید مورد توجه ویژه مدیران و مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در این جلسه، ضمن گرامیداشت و تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام(ص) و همچنین میلاد حضرت مسیح (ع) گفت: دستگاه های اجرایی و فرهنگی و فرمانداری های استان، برنامه های خوبی را برای اجرا در هفته وحدت پیشنهاد کرده اند و بدون تردید اجرای این برنامه ها در آذربایجان غربی که استانی دارای تنوع و تکثر اقوام و ادیان است، می تواند این استان را به عنوان الگوی وحدت و همدلی میان اقوام و ادیان در دنیا مطرح نماید.

در این جلسه، دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان نیز طرح ها و برنامه های پیشنهادی خود را برای اجرا در هفته وحدت مطرح کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا