اخبار
کد خبر : 129 ۱۳۹۴/۰۴/۰۸   

اعطاي تسهیلات بانکی كم‌بهره به هنرمندان صنایع دستی

* هنرمندان صنایع دستی با مشکل بازار فروش مواجه هستند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با هدف حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان تسهیلات بانکی كم‌بهره به متقاضيان اعطا مي‌شود.

افسانه رنجبر در گفت‌وگوي اختصاصي اظهار كرد: سال گذشته ۲۷ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان در نظر گرفته شد که ۱۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال از محل کمک‌های فنی و اعتباری، ۵ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره صندوق کارآفرینی امید و شش میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال نیز مربوط به وام مشاغل خانگی بوده که این رویه در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت.

وي با اشاره به فعاليت خانه صنایع دستی در اروميه افزود: علاوه بر ارائه تسهيلات، خانه صنایع دستی ارومیه به صورت رایگان برای تولید، عرضه و فروش در اختیار صاحبان و هنرمندان صنایع دستی استان قرار داده شده كه پيش‌بيني شده است خانه صنایع دستی امسال در شهرستان مهاباد نیز راه اندازی شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی همچنين در بخش ديگري از سخنان خود برگزاری نمایشگاه های صنعتی بدون کمترین هزینه برای هنرمندان، فراهم کردن زمینه حضور رایگان در نمایشگاه های ملی و بین‌المللی را از ديگر حمایت‌های دولتی عنوان كرد.

رنجبر در بخش ديگري از سخنان خود به مشكلات هنرمندان صنايع دستي اشاره و اضافه كرد: صنایع دستی استان آذربايجان غربي از بی نظیر ترین صنایع دستی در کشور و دنیا محسوب می‌شوند و جایگاه بالایی را در داخل و خارج از کشور دارند اما هنرمندان صنایع دستی با مشکل بازار فروش مواجه هستند به طوري كه هنرمندان رغبتي براي توليد آثار بيشتر ندارند.

وي ادامه داد: اخذ ۲۵ نشان ملی مهر اصالت کیفیت برای آثار صنایع دستی در سال جديد پيش‌بيني شده است كه در سال گذشته ۱۵ اثر از هنرمندان صنایع دستی استان موفق به اخذ نشان ملی مهر اصالت کیفیت صنایع دستی شدند.

به گفته رنجبر در حال حاضر در شاخه صنایع دستی به همراه فرش بیش از ۲۰ هزار هنرمند در سطح استان فعال هستند که اگر صنعت فرش را جدا کنیم نزدیک به 2 هزار و 500 نفر در بخش صنایع دستی استان فعالیت می‌کنند.

گفتني است هنرهای چوب، منبت، معرق و مشبک چوب، ریزه کاری، خراطی، پیکره تراشی، شیشه حرارتی، گلیم بافی، سراجی سنتی، رودوزي الحاقی و ... از هنرهای رایج صنایع دستی و هنرهاي سنتی در آذربایجان غربی است.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا