اخبار
کد خبر : 12879 ۱۴۰۰/۰۲/۲۲   ۱۱:۳۱:۱۹

رئیس جهاددانشگاهی استان خبر داد
عضویت تنها درمانگاه دیابت آذربایجان غربی در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر

 

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: درمانگاه تخصصی دیابت جهاددانشگاهی آذربایجان غربی به سامانه مدیریت بیماری‌های نادر(RDA)  پیوست.

به گزارش نای قلم، امین رستم زاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: درمانگاه تخصصی دیابت و ترمیم زخم جهاد دانشگاهی به سامانه مدیریت بیماری‌های نادر(RDA)  در درخصوص دریافت و ثبت اطلاعات بیماران دیابتی دریافت کننده پن انسولین در سطح استان ملحق شد.

وی افزود: درمانگاه دیابت واحد تنها درمانگاه بخش نیمه دولتی و خصوصی در استان است که به این سامانه ورود پیدا کرده است.

رستم‌زاده با اشاره به اینکه یکی از اهداف سامانه مدیریت بیماری‌های نادر توزیع داروهای بیماران صعب العلاج است، اضافه کرد: از این پس سامانه مدیریت بیماری‌های نادر به عنوان مرجع درخصوص دریافت و ثبت اطلاعات بیماران دیابتی دریافت کننده پن انسولین در سطح استان است تا با مدیریت بهینه بیماران در زمان کمبود دارو با مشکل مواجه نشود.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی ادامه داد: تمام بیمارانی که پن انسولین مصرف می‌کنند، می توانند با مراجعه به درمانگاه دیابت جهاددانشگاهی به عنوان تنها درمانگاه بخش نیمه دولتی، نسبت به ثبت مشخصات کامل خود دربانک اطلاعاتی سامانه اقدام کنند.

رستم زاده افزود: مرکز تخصصی دیابت و ترمیم زخم جهاددانشگاهی با بهره گیری از کادر درمان متخصص، پزشک فوق تخصصی عفونی و داخلی و دیابت و زخم کارهای متخصص دستیار اتاق عمل، کارشناس پرستاران در زمینه های جلوگیری از قطع عضو و تسریع در زمان بهبودی و جلوگیری از پیشرفت عفونت، غربالگری و تشخیص زودهنگام دیابت، مشاوره و کنترل عوامل خطر ساز قلبی، مشاوره و برنامه ریزی ورزشی، مشاوره تغذیه، ارزیابی و مراقبت از پای بیماران دیابتی، خدمات تخصصی ترمیم زخم بافت با روش‌های نوین، پانسمان در منزل به ارائه خدمات به تمامی بیماران دیابتی و افرادی که به هر دلیلی زخمی در عضوی از بدن خود دارند، می کند.

رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این درمانگاه اولین درمانگاه تخصصی زخم و دیابت در شمالغرب کشور است، اظهار کرد: در راستای عمل به این رسالت علمی جهادی و  اجتماعی، اقدام به راه اندازی و افتتاح درمانگاه تخصصی دیابت و ترمیم زخم بیماران دیابتی شد در این راستا تا کنون به بیش از ۶۰۰۰ نفر از شهروندان انواع خدمات پزشکی ارائه شده و از قطع عضو بیش از ۷۰۰ نفر از مبتلایان به دیابت که در مرحله قطع عضو در سطوح مختلف بودند جلوگیری کرده است.

 لازم به ذکر است درمانگاه تخصصی زخم و دیابت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به آدرس ارومیه، میدان امام حسین (ع)، به سمت پنجراه، کوچه ۲۵ به شماره تماس ۰۴۴۳۲۲۳۰۵۴۹ آماده ارائه خدمات به هم استانی ها و استانهای همجوار است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا