اخبار
کد خبر : 12874 ۱۴۰۰/۰۲/۲۱   ۲۰:۴۵:۱۴

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:
فعالان اقتصادی تشکل‌های صنفی خود را قوی کنند

 

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از فعالان اقتصادی خواست تشکل‌های صنفی خود را قوی کنند تا مطالبه‌گری در این بخش افزایش پیدا کند و ادبیات مشترک بین فعالان اقتصادی شکل گیرد.

به گزارش نای قلم، حمیدرضا مومنی امروز در دیدار با فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو،‌ اظهار کرد: رفع مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در مناطق آزاد در گرو تثبیت و اجرای کامل قوانین است.

وی گزارشی از نتایج پیگیری در خصوص بهبود فعاليت‌هاي مناطق آزاد و مشكلات مطروحه در جلسه ماه گذشته ارائه داد و از اهتمام ویژه دولت و مدیران سازمان منطقه آزاد برای رفع موانع تولید و مشکلات فعالان اقتصادی در این مناطق خبر داد.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد خود را به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان مناطق متعهد می‌داند و کنار آنهاست افزود:‌ سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی طبق قوانین مناطق آزاد در این مناطق سرمایه گذاری کرده اما اکنون به جهت شرایط ویژه و تحریمی، بخشنامه ها و دستورالعمل های جدیدی به این مناطق ابلاغ می شود که با قوانین اصلی مناطق آزاد متفاوت است.

مومنی با بیان اینکه تغییر در قوانین و ابلاغ بخشنامه هایی در خصوص نحوه اعمال معافیت های مالیاتی مشکل‌زا هستند، ادامه داد: ما در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اقدامات و پیگیری‌هایی از سوی سازمان امور مالیاتی،‌ مجلس و معاونت ریاست جمهوری انجام دادیم و امیدواریم با تبیین راهکارهای راه‌گشا این مشکل به وجود آمده برای فعالان در مناطق آزاد رفع شود.

وی گفت:‌ قوانینی که برای مناطق آزاد وضع شده بر اساس مطالعات و مصلحت هایی وضع شده و تغییر و عدم ثبیت آن به صلاح نیست چرا که فصل الخطاب ما در مناطق آزاد، قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و قوانین برنامه توسعه کشور است. پیش از اینکه هر قانونی بر خلاف قوانین مناطق آزاد مصوب شود، لازم است تا تاثیرات آن بر تولید و سرمایه گذاری در مناطق پیش از تصویب سنجیده شود

*تاسيس بانک مستقل در مناطق آزاد راهکار حل مشکلات بانکی

دبیرشورای عالی مناطق ازاد ویژه تصریح کرد: تاسیس بانک های مستقل و یا شعب در سطح استان و یا ممتاز بانک ها در مناطق آزاد راهکاری است که می تواند بخش از مشکلات مالی و بانکی این مناطق را رفع کند.

وی با بیان اینکه برای کنترل منابع و مصارف در محدوده مناطق آزاد پیشنهاد ما تاسیس یک بانک تخصصی در مناطق آزاد و یا ایجاد شعب ویژه بانک ها در مناطق است ابراز امیدواری کرد این مطلب را پیگیری خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: در بحث تولید، کارفرما باید در حوزه کارگری تصمیم‌گیر باشد و باید بصورت ویژه از کارفرمایانی که با نیروی انسانی درگیر هستند حمایت کرد.

مومنی با بیان اینکه اقدامات و عملکرد سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در مناطق آزاد ستودنی است، تصریح کرد: مسئولان باید تمام توان و تلاش خود را بکار بندند تا از این طریق چراغ اشتغالزایی هرچه بیشتر نیز روشن شود.

مشاور رئیس جمهور فعالان اقتصادی درمناطق آزاد را سربازان جبهه اقتصادی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: حمایت از این عزیزان که حکم خانواده مناطق آزاد را دارند وظیفه شرعی ماست.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا