اخبار
کد خبر : 12866 ۱۴۰۰/۰۲/۲۱   ۱۸:۵۶:۵۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد؛
ضرورت توسعه آبزی‌پروری در آذربایجان غربی

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر ضرورت توسعه آبزی‌پروری و افزایش بهره‌وری در این بخش تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش شیلات استان، اظهار کرد: آذربایجان غربی با وجود اینکه جزو استان‌های غیرساحلی کشور به شمار می‌رود اما به دلیل میزان تولید سالانه نزدیک ۱۷ هزار تن انواع آبزیان و تنوع بالای تولید یکی از قطب‌های مهم کشور در این بخش محسوب می‌شود.

وی افزود: توسعه آبزی‌پروری، توجه به مکانیزاسیون و افزایش بهره‌وری باید در اولویت و دستور کارهای اجرایی این بخش قرار گیرد.

کرامتی خاطرنشان کرد: مجموعه سازمان جهاد کشاورزی نیز با بهره‌گیری از اعتبارات مختلف عمرانی و تسهیلات بانکی از جمله استفاده از اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی، تسهیلات کم‌بهره مشاغل خانگی و ماده ۲۷ تمام حمایت‌های لازم را از مدیریت شیلات و آبزیان به عمل آورده و پیگیری‌های لازم در راستای رفع موانع و مشکلات احتمالی را انجام خواهد داد.

مدیر شیلات و آبزیان استان نیز با ارایه گزارشی از ظرفیت و پتانسیل بالای استان در زمینه تولید آبزیان اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 420 مجتمع و مزرعه پرورش ماهی، پنج مرکز تکثیر بچه‌ ماهی سردآبی، یک مرکز تکثیر بچه‌ماهی گرمابی و 10 مرکز تکثیر ماهیان زینتی در استان فعال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2 هزار و 600 نفر در آذربایجان‌غربی در این صنعت به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، ادامه داد: هم اکنون 11 تعاونی صید و صیادی با هزار خانوار صیاد در 10 دریاچه پشت سد و شش رودخانه دائمی استان مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به کیفیت مطلوب ماهی تولید شده در آذربایجان‌غربی، راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی آبزیان و توجه بیشتر به مقوله صادرات آبزیان و حمایت از صادرکنندگان می‌تواند نقش مهمی در افزایش صادرات این محصول داشته و بهره‌وری و سود فعالان این بخش را افزایش دهد.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی در خصوص تحقق شعار سال در بخش صنعت آبزی پروری بیان کرد: راه‌اندازی مراکز، مزارع و مجتمع‌های جدید تکثیر و پرورش آبزیان، ارتقا بهره‌وری در مزارع موجود از طریق اجرای سیستم مکانیزاسیون، حمایت کارشناسی و ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره به مزارع تکثیر و پرورش آبزیان و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی، آموزشی و برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها مختلف از جمله این برنامه‌هاست.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا