Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 12846 ۱۴۰۰/۰۲/۱۸   ۱۶:۰۸:۰۵

با تصمیم ستاد کرونا
امتحانات نهمی‌ها و دوازدهمی‌ها حضوری شد/ برگزاری آزمون‌ها در موعد مقرر

 

با نزدیک شدن به ایام برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان و پس از انتشار شیوه نامه ارزشیابی پایانی دانش آموزان که در آن به برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم اشاره شده است، اعتراضاتی از سوی بخشی از خانواده ها و دانش آموزان رقم خورد و حتی تجمعات کوچکی از سوی دانش آموزان در برخی شهرها شکل گرفت که خود در شرایط کرونایی و هشدارها برای دوری از تجمعات و دورهمی ها، جای تامل داشت.

بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی آموزش و پرورش در ابتدای اردیبهشت ماه، مقرر شد که ارزشیابی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در قالب ارزشیابی کیفی -توصیفی و به صورت غیرحضوری انجام و نتایج حداکثر تا دهم خرداد ماه اعلام شود. همچنین طبق این شیوه نامه قرار شد امتحانات دبیرستانی ها طبق زمانبندی وزارت آموزش و پرورش پس از عیدسعید فطر و از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۴ خرداد به پایان برسد و امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری باشد.

این در حالی است که طی هفته‌های اخیر اعتراضاتی به برگزاری حضوری امتحانات در این دو پایه تحصیلی و به ویژه پایه نهم مطرح شد و برخی معتقد بودند چرا در حالی که آموزش ها غیرحضوری بوده اما امتحاناتش حضوری است؟ با وجود تاکید و اصرار آموزش و پرورش بر برگزاری حضوری امتحانات در این دو مقطع به دلیل اهمیت این دو پایه و نقش آنها در آینده دانش آموزان و جلوگیری از تضییع حقوق دانش آموزان، مسئولان آموزش و پرورش تصمیم گیری نهایی درباره نحوه و زمان برگزاری امتحانات را به تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا منوط کرده بودند که امروز در جلسه ستاد در این باره تصمیم گیری شد.

طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا امتحانات پایه های نهم  و دوازدهم در موعد مقرر و از هفته آتی آغاز می شود و دانش آموزان باید خود را برای شرکت در امتحانات آماده کنند.

در شرایط فعلی و با توجه به تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری حضوری امتحانات این دو پایه تحصیلی و تصویب آن در ستاد ملی مقابله با کرونا، مراقبت از سلامت دانش آموزان با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی که باید با نظارت های دقیق همراه باشد بیش از هر چیز دیگری اهمیت پیدا می کند تا سلامت دانش آموزان به مخاطره نیفتد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل اموزش و پرورش آذربایجان غربی می‌گوید: تمام برنامه های امتحانات خرداد از تصمیمات و برنامه های ستاد ملی کرونا تبعیت خواهد کرد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.

بابک حشمت می‌افزاید: براساس آخرین اطلاعات از سامانه سناد از این تعداد ۴۶ هزار نفر در مقطع متوسطه اول و پایه نهم بوده و ۲۴ هزار نفر در متوسطه دوم و پایه دوازدهم هستند.

وی ادامه می‌دهد: تعداد کل دانش آموزان متوسطه استان ۲۵۹ هزار و ۳۳۴ نفر است که از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۹۴۱ نفر درمقطع متوسطه اول و حدود ۱۱۰ هزار نفر در مقطع متوسطه دوم تحصیل می کنند.

حشمت می‌افزاید: تعداد کل دانش آموزان متوسطه دوم ۱۱۰ هزار و ۳۹۳ نفر است که در شاخه نظری ۷۸ هزار و ۲۰۱ نفر در حال تحصیل بوده و ۳۲ هزار نفر نیز درشاخه فنی حرفه ای و کاردانش ادامه تحصیل می دهند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا