اخبار
کد خبر : 1284 ۱۳۹۴/۱۰/۰۱   

بسته فرصت هاي سرمايه گذاري در استان تدوین می شود

نماينده وزير و مديركل امور اقتصادي و درايي آذربايجان غربي گفت: تهيه و تدوين بسته اولويت ها و فرصت هاي سرمايه گذاري اصلي ترين گام در راستای جذب و هدايت سرمايه گذاران خارجي به منظور سرمايه گذاري در بخش گردشگري است.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در جلسه بررسی راه های جذب سرمایه گذار برای مناطق نمونه گردشگری، با اشاره به ظرفيت ها و پتانسيل هاي بالاي استان در بخش گردشگری، به مغفول ماندن اين بخش در سياستگذاري هاي توسعه اي استان اشاره و بر آمادگي مركز خدمات سرمايه گذاري در معرفي اولويت ها و فرصت هاي سرمايه گذاري بخش گردشگري استان و همچنين پيگيري مسائل و مشكلات قانوني پيش روي اين بخش اشاره کرد.

نائب رئيس مركز خدمات سرمايه گذاري استان، تهيه كتاب راهنماي سرمايه گذاري با هدف تسهيل و تسريع در ارائه خدمات و مجوزهاي موردنياز سرمايه گذاران را از ديگر اولويت هاي كاري مركز خدمات عنوان کرد و خواستار ارائه اطلاعات مزبور از سوي اداره كل ميراث فرهنگي شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربي هم در اين جلسه به تعيین 58 منطقه گردشگري در استان و تهيه مطالعات امكان سنجي براي 42 منطقه نمونه گردشگري استان اشاره و توضيحاتي در زمینه برنامه هاي دستگاه مربوطه در خصوص موضوع سرمايه گذاري ارائه کرد.

جلیل جباری ادامه داد: در این راستا باید تکلیف این مناطق و سرمایه گذاران علاقمند به این حوزه، مشخص شود و دستگاه های متولی هم عملا باید نشان دهند که مصمم به تسهیل و آسان سازی شرایط سرمایه گذاری اند و سعی می کنند زمینه و بستر لازم را در مناطق نمونه گردشگری استان، فراهم کنند .

وي ادامه داد: دستگاه های اجرایی مرتبط با هدف حمایت و همکاری؛ در راستای توسعه صنعت گردشگری، باید شرایط سهل و قابل قبولی به ویژه در زمینه واگذاری اراضی مربوطه به سرمایه گذاران خارجی داشته باشند، تا این امر مشوقی برای جذب و نگاهداشت سرمایه گذاران این حوزه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان در زمینه توسعه صنعت گردشگری، باید زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار و فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم در راستای توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگر داخلی و خارجی انجام شود.

جباري با ارائه نسخه اي مدون از مطالعات امكان سنجي منطقه نمونه گردشگري آبشار سوله دوكل به مركز خدمات سرمايه گذاري در راستای مطالعه و بهره برداري گفت: آبشار سوله دوکل با برآورد سرمایه بالغ بر 127 میلیارد ریال، آماده واگذاری به سرمایه گذار است.

وی نبود سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی، ضعف در تبلیغات و اطلاع رسانی جاذبه‌های طبیعی،فقدان امکانات رفاهی و مراکز اسکان موقت برای مسافران و دسترسی نداشتن به جاده‌های استاندارد و وسایل حمل و نقل عمومی را از موانع سد راه توسعه اکوتوریسم در آذربایجان غربی عنوان کرد.

در این جلسه، راه های تشریک مساعی دو دستگاه در رابطه با جذب سرمایه گذاران خارجی برای مناطق نمونه گردشگری استان آذربایجان غربی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، در آذربایجان غربی بیش از 120 جاذبه گردشگری طبیعی و شاخص چون آبشار سوله دوکل، دریاچه طبیعی مارمیشو، آبشار شلماس و غار سهولان وجود دارد که از این لحاظ این استان را از نظر جاذبه‌های گردشگری طبیعی و مبحث اکوتوریسم، جزو پنج استان برتر كشور قرار داده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا