اخبار
کد خبر : 12832 ۱۴۰۰/۰۲/۱۷   ۰۸:۵۱:۱۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد؛
ضرورت جایگزینی ارقام مقاوم به سرمازدگی در باغات آذربایجان غربی

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همچنین جایگزینی ارقام دیرگل و عملیات سرشاخه کاری و همچنین ارقام مقاوم به سرمازدگی در باغات استان برای افزایش فاصله زمانی تولید انواع میوه‌های استان با استفاده از روش های علمی در دستور کار قرار دارد.

 به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی‌های برتر کشاورزی جهت افزایش راندمان تولید و بهره‌وری در دستور کار برنامه های سازمان قرار دارد.

وی از انجام مبارزه با آفات گیاهی در سطح 220 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و افزود: از این میزان بیش از ۱۵۲هزار هکتار مربوط به مبارزه با علف‌های هرز و ۶۴ هزار هکتار افت سن در مزارع گندم استان بوده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: سمپاشی با پهپادهای کشاورزی قادر است یک هکتار از اراضی کشاورزی را کمتر از ۱۰ دقیقه سمپاشی کند.

وی با بیان اینکه کاهش مصرف سموم شیمیایی و افزایش راندمان تولید گامی مهم در بهره‌وری کشاورزی محسوب می‌شود، اضافه کرد: سمپاشی دقیق و اصولی، کاهش قابل توجه سمپاشی با پهباد از آسمان مصرف سم را از مزایای این روش است.

کرامتی یادآور شد: ورود نکردن کشاورز به زمین‌های زراعی و تماس نداشتن مستقیم کشاورز با سموم، جلوگیری از خسارت وارده به محصولات بر اثر ورود تراکتور به مزرعه، همپوشانی یکنواخت سم در تمام نقاط مزرعه و کاهش مصرف یک سوم محلول از مزایای استفاده از پهپاد در عرصه کشاورزی است.

 کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا