اخبار
کد خبر : 12823 ۱۴۰۰/۰۲/۱۵   ۲۲:۱۶:۰۲

با رأی مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت شد؛
ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سرو در آذربایجان غربی

 

دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تصویب هفت منطقه آزاد و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی جدید از جمله سرو در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش نای قلم به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حمیدرضا مومنی اظهار کرد: پس از بحث و تبادل نظر و گفتگوی کارشناسی در خصوص تک تک مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیشنهادی و با تکیه بر تجربیات مناطق موجود تشکیل هفت منطقه آزاد و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی تصویب شد.

وي افزود: با رأی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی مهران در استان ایلام؛ سیستان در استان سیستان و بلوچستان؛ بانه ـ مریوان در استان کردستان؛ بوشهر در استان بوشهر؛ قصر شیرین در استان کرمانشاه؛ اردبیل در استان اردبیل و اینچه برون در استان گلستان به تصویب رسید.

وی گفت: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی شامل مناطق ویژه اقتصادی لار و فسا در استان فارس؛ ابرکوه و میبد در استان یزد؛ زنجان در استان زنجان؛ گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سرو در استان آذربایجان غربی؛ خواف و قوچان در استان خراسان رضوی؛ خرم آباد در استان لرستان؛ تاکستان در استان قزوین؛ شاهین شهر در استان اصفهان و ساوجبلاغ در استان البرز موافقت کردند.

منطقه ویژه اقتصادی به محدوده جغرافیایی در داخل مرز کشور اطلاق می‌شود که قوانین تجاری حاکم بر آن تا حد زیادی در قیاس با سایر نقاط کشور از محدودیت کمتری برخوردار است، این مناطق دارای چهارچوب مناسبی به‌منظور ورود و شروع فعالیت کارآفرینان است.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا