اخبار
کد خبر : 12795 ۱۴۰۰/۰۲/۱۳   ۱۹:۰۶:۳۰

معاون امور بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان:
ویروس جهش‌یافته کرونا در شوط متفاوت از نوع هندی است

 

معاون امور بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ویروس جهش یافته کرونا در شوط متفاوت از نوع هندی بوده و ماهیت آن ناشناخته است.

به گزارش نای قلم، رسول انتظارمهدی در یکصد و نوزدهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: باید محدودیت‌های بیشتری از جمله برگزاری هر گونه تجمع و برگزاری نماز جماعت در این منطقه و مناطق اطراف انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بر نظارت جدی بر روند واکسیناسیون، کنترل ورود اتباع خارجی و ضرورت افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید کرد.

وی افزود: روند واکسیناسیون باید بر اساس اولویت‌بندی افراد و بر اساس زمان‌بندی اعلام شده انجام و به طور جد از بروز تخلفات در این زمینه جلوگیری شود .

مصطفوی اضافه کرد: متاسفانه سوءاستفاده‌ای در واکسیناسیون پاکبانان در شهرستان خوی انجام شده بود که با دستور استاندار با فرد متخلف برخورد و از سمت خود عزل شد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه آذربایجان غربی به دلیل موقعیت جغرافیایی و هم مرز بودن با ترکیه در مسیر خروج غیرمجاز اتباع کشورهای مختلف از جمله افغانستان و پاکستان قرار دارد، اظهار کرد: یکی از علل افزایش شیوع ویروس کرونا در استان حضور غیرمجاز اتباع خارجی است که قصد دارند از شهرهای شمالی استان به ترکیه بروند.

مصطفوی بیان کرد: با توجه شرایط ویژه استان، طی نامه‌ای از وزیر بهداشت و درمان درخواست شده است تا سهمیه واکسن استان آذربایجان غربی افزایش پیدا کند.

 وی شرایط استان از نظر شیوع بیماری کرونا را شکننده عنوان و تصریح کرد: بر اساس بررسی های انجام شده متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان نسبت به میانگین کشور پایین است و این مسئله نگرانی ها را از افزایش شیوع بیماری کرونا افزایش می دهد.

معاون استاندار در ادامه از آغاز فعالیت سامانه الکترونیکی صدور مجوز ترددهای درون و برون شهری برای خودرو در استان خبر داد و گفت: به منظور رفاه حال مردم و جلوگیری از بروز تجمع در فرمانداری‌ها سامانه الکترونیکی صدور مجوز ترددهای بین شهری و درون شهری راه‌اندازی شده و از امروز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.

 مصطفی زمانی معاون فرماندار شوط نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پنج کارگر هندی و یک ایرانی در کارخانه ای در شهرستان شوط مبتلا به کرونا شدند، گفت: با توجه به اهمیت شیوع ویروس کرونای هندی در جهان، تست‌های لازم از کارگران هندی اخذ شده و ۱۵۶ کارگر ایرانی این واحد که ساکن شهرستان‌های شوط و چالدران، هستند و خانواده های آنها با اکیپهای بهداشتی قرنطینه و تست‌های لازم از آنها انجام می‌شود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا