اخبار
کد خبر : 12792 ۱۴۰۰/۰۲/۱۲   ۲۱:۵۲:۲۰

اخبار کوتاه آذربایجان غربی؛
ذخایر استراتژیک در آذربایجان غربی از شرایط مناسبی برخوردار است

 

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی گفت: ذخایر استراتژیک در سطح استان از شرایط مناسبی برخوردار است.

به گزارش نای قلم، داود قربان نژاد در گفتگوی اختصاصی از توزیع 23 هزار تن نهاده دامی طی سال جاری در سطح استان خبر داد.

 وی با بیان اینکه اسفند ماه سال گذشته 46 درصد ازمجموع  نهاده های مورد نیاز استان  توسط این شرکت توزیع شده است، افزود: از 28 اسفندماه سال گذشته تا 13 فروردین ماه سال جاری بیش از 15 هزار تن نهاده دامی بین واحد‌های تولیدی توزیع شد و این روند همچنان ادامه دارد.

قربان نژاد افزود: در سال گذشته حدود 138 هزار تن نهاده دامی در سطح استان توزیع شده است.

وی با اعلام آمادگی این شرکت برای همکاری مشترک با اداره کل منابع طبیعی استان عنوان کرد: به منظور کاهش چرای بی رویه در مراتع با جلوگیری از ورود احشام نر به مراتع و تغذیه آنها در سیستم بسته ضمن افزایش میزان تولید گوشت قرمز به حفظ پوشش گیاهی مراتع و احیای آنها می توان کمک بسزایی کرد.

قربان نژاد افزود: لذا در راستای اجرای این طرح شرکت پشتیبانی امور دام استان در راستای تامین و توزیع نهاده های دامی مورد نظر بر اساس ضوابط موجود اعلام آمادگی می کند.

وی اعلام کرد: نهاده های دامی به تدریج جهت ذخیره سازی در انبارهای شرکت، خریداری شده و در حال ارسال از بنادر و مبادی خریداری شده به سمت استان هستند.

*واگذاری بیش از 67 هزار انشعاب آب و فاضلاب در آذربایجان‌غربی

سرپرست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از واگذاری 67 هزار و 500 فقره انشعاب آب و فاضلاب در استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش نای قلم، یوسف شمچی با اعلام اینکه از این تعداد، 42 هزار و 300 فقره انشعاب آب را شامل می شود، اظهار کرد: در این مدت با توسعه شبکه های فاضلاب، 25 هزار و 200 فقره انشعاب فاضلاب نیز به مشترکان واگذار شده است.

وی، شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجازآب را از جمله برنامه های اصلی شرکت آب و فاضلاب در راستای صیانت از حقوق مشترکین عنوان کرد و افزود: در این راستا در سال گذشته سه هزار و 869 فقره انشعاب غیر مجاز آب شناسایی و نسبت به جمع آوری آنها اقدام شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی تعویض 9 هزار و 48 فقره کنتور خراب آب و فروش 239 میلیون متر مکعب آب شرب در سطح استان را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.

* آغاز فرایند اعتباربخشی دوره‌های آموزشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی

 مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: اعتباربخشی دوره‌های آموزشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه آغاز شد.

به گزارش نای قلم، آرام فیضی در نخستین جلسه آغاز فرایند اعتباربخشی دوره های آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، افزود: توجه به کیفیت دوره های آموزشی با در نظر داشتن استانداردهای ملی و بین المللی از اهداف اصلی  برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بوده که از طریق اعتباربخشی دوره های آموزشی قابل دستیابی است.

وی بر ضرورت استمرار برنامه اعتباربخشی دوره های آموزش علوم پایه رشته های علوم پزشکی، اهداف برنامه، تبیین و ساختار، وظایف و فرایند اعتباربخشی تاکید کرد .

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا