اخبار
کد خبر : 1275 ۱۳۹۴/۰۹/۲۹   

سرطان دومین عامل مرگ و میر در آذربایجان غربی است

رئیس هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی گفت: سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور و دومین عامل در آذربایجان غربی است.

به گزارش نای قلم، جواد خشابی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرطان یکی از مهمترین معضلات بهداشتی درمانی در این منطقه است فعالیت های انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان را در زمینه درمان، کمک به بیماران، اجرای برنامه های آگاه سازانه برای پیشگیری از این بیماری تشریح کرد.

وی با بیان اینکه با تلاش خیران و همکاری آنها با این انجمن در حال حاضر دستگاه های پرتودرمانی و شیمی درمانی در این مرکز راه اندازی شده است، توضیح داد: یکی از مهمترین اهداف و سیاست های هیئت مدیره به روز کردن تجهیزات بخش پرتودرمانی است به صورتی که بیماران مبتلا به سرطان و خانواده ایشان از امکانات درمانی مناسب و پیشرفته برخوردار باشند لذا با توجه به اینکه در دنیا پرتودرمانی از کبالت به دستگاه شتاب دهنده خطی منتقل شده است خوشبختانه انجمن در درمان بیماران از روش جدید پرتودرمانی استفاده می کند و دستگاه شتاب دهنده خطی را نیز جایگزین کبالت درمانی کرده است.

خشابی با اشاره به روند احداث بیمارستان مجهز بیماری های سرطانی در ارومیه نیز گفت: بیمارستان 100 الی 150 تختخوابی بیماران سرطانی در مراحل پایانی احداث است که به بخش های بستری، اتاق عمل، بخش جراحی، درمانگاه و آزمایشگاه های مختلف مجهز می شود.

وی با بیان اینکه این بیمارستان در صورت تامین اعتبار نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 21 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز اولیه و 110 میلیارد ریال برای ساخت این بیمارستان هزینه شده است که برای تجهیز کامل این بیمارستان 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

خشابی همچنین از کمک 20 میلیارد ریالی استانداری آذربایجان غربی برای تجهیز بیمارستان بیماران سرطانی خبر داد.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد از هزینه ها از کمک های مردمی تامین می شود، تشریح کرد: یکی از راه های جذب کمک های مردمی برگزاری جشن های گلریزان است.

به گفته خشابی فروشگاه هایی نیز راه اندازی شده است که اقلام و اجناس اهدایی از سوی خیران در آن محل به فروش رسیده و عایدات مالی آن به حساب انجمن واریز می شود.

خشابی اضافه کرد: علاوه بر این، بانوان نیکوکار نیز با اهدای کارهای دستی، شیرینی، ... و جذب کمک برای بیماران فعالیت هایی می کنند که یکی از ارکان موثر انجمن به شمار می آیند.

انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان در سال 1369 تشکیل شده است. 

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا