اخبار
کد خبر : 12743 ۱۴۰۰/۰۲/۰۶   ۲۲:۱۷:۴۲

بیانیه دومین روز هفته کارگر؛
وظیفه همه ما حمایت از بیمه‌شدگان است

 

همزمان با دومین روز از هفته کار، بیانیه‌ی دومین روز از این هفته نیز منتشر شد.

به گزارش نای قلم، دومین روز هفته کارگر به تکریم کارگران، تامین اجتماعی و بازنشستگان تعلق دارد، در این روز بیانیه‌ی دومین روز هفته کارگر منتشر شد. در متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر بازنشستگان و مستمری بگیران و سلام بر تامین اجتماعی، صندوق و سازمانی که رسالت آن صیانت و حمایت از شاغلان و بازنشستگان است، یار و مددکار بازماندگان و از کار افتادگان است. روز ششم اردیبهشت دومین روز هفته کارگر روز تکریم بازنشستگان، از کار افتادگان و تامین اجتماعی است. جا دارد که از این موقعیت حساس و سرنوشت‌ساز همه کسانی که در داخل سازمان برای بهبود وضع معیشت مستمری‌بگیران و برای بهبود درمان همه اعضای خانواده بزرگ تامین اجتماعی تلاش می‌کنند، تشکر کنیم و امید داریم که اعضای سازمان خصوصاً کارمندان و اداره‌کنندگان آن خود را خدمتگزار بیمه‌شدگان بدانند. وظیفه همه ما حمایت از بیمه‌شدگان است. بیمه‌شدگان ارباب همه کارکنان و مدیران و اداره‌کنندگان سازمان و همه ما اعضای این صندوق هستند. در واقع آنان متولی و صاحب سرمایه این صندوق هستند و وظیفه ما با این است که مراقب صندوق باشیم. آینده ما و روزهای ناتوانی و کهنسالی ما باید با این صندوق اداره شود. پس صندوق تامین اجتماعی را چون پس‌انداز بین نسلی خود حفظ خواهیم کرد.

این روزها بحث اقداماتی است که انتظار داشتیم، سازمان تامین اجتماعی و اداره‌کنندگان آن جانب کسانی را می‌گرفتند که سالهاست منتظر اجرای این پدیده هستند. متاسفانه در جریان صدور احکام این موضوع به خوبی رعایت نگردید. جا دارد یادآور باشیم که صیانت از صندوق تامین اجتماعی، در این روزی که به نام صندوق و بازنشستگانی که اعضای آن هستند را وظیفه ماست اما نمی‌توانیم متحمل خجالت و شرمندگی و سفره‌های خالی مستمری‌بگیران باشیم که نتوانسته‌اند حداقل قوت لایموت خود را در سفره بگذارند. انتظار داریم که سراپای وجود من تخصیص به خدمت و حفاظت از اعضای صندوق و صیانت از موجودی صندوق و رعایت حقوق تمام سپرده‌گذاران واقعی صندوق به هنگام پرداخت مستمری یا ارائه خدمات باشیم. بنابراین دراینجا ضمن حمایت از تمامیت صندوق، انتظار رعایت عدالت پرداخت و تامین و برنامه‌ریزی برای مستمری و اجرای دقیق همسان‌سازی را داریم که اگر اصلاح آخر صورت پذیرد رضایت حداقلی تامین خواهد شد.

جا دارد تا از کارگران ساختمانی و مشکل بیمه آن‌ها یادی کنیم. رها کردن آن‌ها به بهانه سهمیه‌بندی کردن و دیگر اقدامات، شایسته حرمت به افراد تحت پوشش صندوق نیست. انتظار داریم مشکل این عزیزان در نهایت رعایت حرمت و احترام آنان، حل و فصل گردد.

فردا روز تامین اجتماعی است و به نوعی روز سپاسگزاری و تقدیر از زحمتکشان اصلی جامعه کارگری و دنبال‌کننده مشکلات کارگران، مدافعان قانون کار و قانون تامین اجتماعی است. طبق روال همه‌ساله طی مراسمی از برگزیدگان این مناسبت تقدیر خواهد شد. امسال نیز قرار است از یک انسان ساعی و توانمند و پر از کوشش، جسارت و استقامت برای دفاع از منافع کارگران هم در زمانی که ریاست کانون شوراهای اسلامی کار را برعهده داشت و هم امروز که به کارگران بازنشسته و پیشکسوتان حقیقی کارگران خدمت می‌کند، یعنی برادر عزیزمان حسن صادقی به شکل مجازی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با حضور جمع محدودی تقدیر بعمل آید. از همه شما دعوت می‌کنیم از طریق مجازی در این مراسم تجلیل شرکت کنید و کسانی که خادم شما هستند را با تجلیل و سپاسگزاری مورد لطف قرار دهید.

مرهون لطف پایان ناپذیرتان خواهیم بود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا