اخبار
کد خبر : 1274 ۱۳۹۴/۰۹/۲۹   

چالش مراکز آموزش استثنائی استان کمبود فضای فیزیکی است

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: کمبود فضای فیزیکی و نیروی انسانی از چالش های پیشروی آموزش و پرورش استثنائی در استان است.

به گزارش نای قلم، عیسی محمدی امروز در گردهمایی مدیران مدارس استثنائی استان که صبح امروز در محل سالن اندیشه اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون تعداد 2 هزار و 156 دانش آموز در مدارس استثنائی استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد یک هزار و 345 نفر دانش آموز پسر و 811 نفر دانش آموز دختر است.

وی با بیان اینکه 97 مرکز آموزشی استثنایی فعالیت می کند، ادامه داد: از تعداد 469 کلاس تشکیل شده برای دانش اموزان استثنائی استان، 337 کلاس تک پایه و 132 مدرسه چندپایه است.

محمدی تصریح کرد: 680 نفر پرسنل در مدارس استثنائی استان فعالیت دارند که از این تعداد 480 نفر پرسنل آموزشی، 59 نفر پرسنل توانبخشی، 88 پرسنل اداری، 53 نفر پرسنل خدماتی هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با اذعان به سنجش سلامت 53 هزار و 33 نو آموز در سال 94 گفت: طبق تفاهم نامه فی مابین استان و وزارت،  43 هزار و 592 نفر سهم آذربایجان غربی در اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تعیین شده بود که خوشبختانه استان آذربایجان غربی بیش از این تعداد را تحت پوشش قرار داد.

وی افزود: از تعداد 53 هزار و 33 نفری که در طرح سنجش سلامت نوآموزان شرکت کرده بودند، 47 هزار و 161 نفر معرفی به مدارس عادی، پنج هزار و 767 نفر ارجاع به معاینه تخصصی، یک هزار و 500 نفر دیرآموز، شناسایی 365 نفر دارای شرایط استثنایی، 208 نفر تبت نام در مدارس استثنایی،  95 نفر ثبت نام در مدارس عادی، 62 نفر عدم مراجعه به مدارس را شاهد بودیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، افزایش پوشش تحصیلی و افزایش پوشش طرح سنجش سلامت را از برنامه های عملیاتی این اداره عنوان کرد.

توزیع بیش از 12 هزار جلد کتاب در مدارس استثنائی استان

محمدی با بیان اینکه امسال 32 مورد بازرسی از مدارس استثنائی استان صورت گرفته است، افزود: امسال 12 هزار و 281 جلد کتاب ویژه دانش آموزان استثنائی در مدارس توزیع شده است.

وی گفت: اجرای طرح بسته های حمایتی ویژه دانش آموزان استثنائی، طرح  آموزش تلفیقی و فراگیر و توزیع اقلام آموزشی، توانبخشی و بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به راه اندازی مرکز فراگیری کودکان استثنائی  در کانون پرورش فکری استان ادامه داد: بمنظور ایجاد یک مدرسه خاص «اوتیسم» در ارومیه تلاش می کنیم.

مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه اظهار کرد: کار در مدارس استثنائی فراتر از عشق است و انگیزه ویژه ای را می طلبد.

محمدرضا حسن زاده بر بروز بودن اطلاعات مدیران مدارس، استفاده از تجربیات یکدیگر، افزایش کیفیت آموزشی و شاداب سازی محیط مدارس تاکید کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا