Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 12728 ۱۴۰۰/۰۲/۰۵   ۲۳:۵۹:۵۵

در نشست خبری عنوان شد؛
رفع موانع تولید لازمه هدایت سرمایه‌های راکد به سمت تولید

 

به گزارش نای قلم، طبق هر سال اجرای برنامه‌های روتین برای بزرگداشت مقام کارگر شروع شده است؛ کارگرانی که در طول سال با مشکلات معیشتی دست به گریبان هستند و فریادرسی نیست.

به منظور تکریم مقام شامخ کارگر، طبق روال هر سال، برنامه‌های هفته کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا یازدهم ادامه می‌یابد.

برگزاری نشست خبری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی همچون سال‌های قبل از جمله برنامه‌هایی است که امروز با رعایت تمهیدات بهداشتی برگزار شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان در ابتدای این نشست برگزاری مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدا، دیدار با ائمه جمعه، نشست مجازی بازنشستگان برای پیگیری مطالبات، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی، گردهمایی و تجمعات کارگری در روز کارگر همزمان با سراسر کشور و تقدیر از کارگران نمونه را از جمله برنامه‌های هفته کارگر اعلام کرد و گفت که امسال برنامه‌های روز کارگر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

سعید مصطفی‌نژاد واکسیناسیون کارگران به تلاش‌گران خط مقدم عرصه تولید را از جمله اولویت‌های خانه کارگر استان عنوان کرد که تاکنون سهم کارگران استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان مشخص نشده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان حیات یک ملت را مرهون کار کارگران عنوان کرد و گفت که رسیدگی به مطالبات این قشر باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد تا با دلگرمی بیشتر در واحدهای تولیدی و صنعتی فعالیت کنند.

وی در عین حال رفع موانع از تولید را ضروری دانست و تاکید کرد که حذف بروکراسی زاید اداری، تخصیص ارز یارانه‌ای به تولید، کاهش مالیات، انتقال تکنولوژی روز به کشور و تمرکز برای افزایش سود برای تولید می تواند تا حدودی سرمایه های خاموش و راکد را به سمت تولید هدایت کند.

به گفته این مقام مسوول در حال حاضر ۱۴ خانه کارگر در سراسر استان وجود دارد که ۸۲ هزار نفر عضو سرپرست خانوار نفر در ارومیه و ۱۲۰ هزار نفر در کل آذربایجان غربی عضو خانه کارگر هستند.

وی با تبیین نامگذاری روزهای هفته کار و کارگر اضافه کرد: "کارگر، تجدید میثاق با آرمان های امام و رهبری"، "فرهنگ کار، تعاون و معنویت"، "کارگران، تامین اجتماعی و تکریم بازنشستگان"، "کارگران، امنیت شغلی، مهارت آموزی"، "کارگران، فرهنگ کار و تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها"، "کارگران ، مشارکت اجتماعی، شوراها و تشکل‌ها" و "کارگران، معنویت و عبادت" به ترتیب اسامی روزهای این هفته است.

سپس مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در ادامه این نشست گفت: ۳۶ هزار نفر کارگر در سطح استان بیمه هستند و ۱۵ هزار نفر نیز از سالیان گذشته در صف انتظار بیمه قرار داشته و دلیل آن نیز کمبود منابع مالی است.

ابوالفضل عبادی اظهار کرد: تاکنون ۱۹ هزار کارگر به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند که این تعداد از میان ۲۵ هزار نفر کارگر درخواست داده شده بودند.

وی تاکید کرد: همه کارگاه‌ها وظیفه دارند تا فهرست کارگران خود را به سازمان تامین اجتماعی ارسال و برای تک‌تک کارمندان خود حق بیمه را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۹ میلیارد تومان تسهیلات به کارگران داده شده است، بیان کرد: شغل ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر در ایام کرونا در سطح استان حفظ شده است.

عبادی با اشاره به اینکه تاکنون بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ بسته معیشتی در بین کارگران آسیب دیده از کرونا توزیع شده است، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان نیز توزیع بسته‌های معیشتی برای کارگران ساختمانی تکرار می‌شود.

در سوی دیگر ماجرا، انبوه کارگرانی هستند که به دلیل نداشتن بیمه، مشمول دریافت بیمه بیکاری نشده‌اند و حمایت‌های اعلام شده مشمول این طیف از کارگران نیست.

عدم حمایت از این قشر در شرایط کرونا، موضوعی بود که از همان ابتدای شیوع کرونا با انتقادات بسیار فعالان کارگری مواجه شد و متأسفانه تاکنون نیز برنامه خاصی از سوی دولت برای حمایت از این قشر وجود ندارد.

به واقع چه کسی پاسخگوی مطالبات و مشکلات این قشر ضعیف جامعه است؟

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا