اخبار
کد خبر : 12721 ۱۴۰۰/۰۲/۰۵   ۱۸:۳۶:۵۸

به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام گرفت؛
پلمب 34 واحد صنفی در آذربایجان غربی

 

34 واحد صنفی در شهرستان‌های مهاباد و شوط در آذربایجان غربی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

به گزارش نای قلم، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: در پی انجام گشت‌های مشترک نظارتی اداره صمت و شبکه بهداشت شهرستان از نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطابق مصوبات ستاد ملی کرونا 23 واحد صنفی متخلف پلمپ شد.

محمد جهین در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به رنگ‌بندی‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا مهاباد همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و فعالیت های گروه های شغلی 2، 3 و ممنوع است و تنها واحدهای صنفی گروه یک با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می توانند فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: انتظار می رود کسبه و اصنافی که در گروه یک حضور دارند و مجاز به فعالیت هستند خدمات‌رسانی خود را به نحوی مدیریت کنند که از تشکیل صف و ازدحام بیش از حد مردم جلو گیری به عمل آید و در غیر اینصورت مطابق قانون با واحدهای متخلف رفتار می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد عنوان کرد: در پی اجرای گشت مشترک که با حضور نمایندگان ادارات صمت، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و نظارت و بازرسی مهاباد انجام شد بیش از 450 مورد بازرسی از واحد های صنفی صورت پذیرفت که منجر به صدور 25 مورد تذکر کتبی عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و 23 واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

وی گفت: آرایشگاه های زنانه و مردانه، نمایشگاه های خودرو، مشاوران املاک و قلیان سراها عمده اصناف پلمب شده در این مدت هستند، همچنین پنج تالار عروسی نیز با وجود اخطارهای قبلی به عدم علت رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی پلمب شدند.

جهین خاطرنشان کرد: اگر واحدها بدون توجه به شرایط حساس در زمینه مقابله با ویروس کرونا، فعالیت خود را با وجود مصوبه ممنوعیت ادامه دهند بر اساس قوانین و مقررات وضع شده با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

*11 واحد صنفی در شوط پلمپ شد

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شوط گفت: در پی انجام گشت های مشترک نظارتی اداره صمت، اتاق اصناف و شبکه بهداشت شهرستان از نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی مطابق مصوبات ستاد ملی کرونا 11 واحد صنفی متخلف پلمب شد.

مهدی محمداقدم تصریح کرد: بازرسی ها برای کنترل رعایت پروتکل های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تا اطلاع ثانوی در این شهرستان ادامه خواهد داشت و در صورت مشاهده عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی واحدهای صنفی مطابق قانون با متخلفان رفتار می‌شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شوط یادآوری کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از سوی واحدهای صنفی و غیرصنفی را از طریق تلفن گویای شبانه روزی 124 با ما در میان بگذارند تا در اولین فرصت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا