اخبار
کد خبر : 1272 ۱۳۹۴/۰۹/۲۹   

جذب کامل اعتبارات برای مناطق محروم آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: یکی از مهمترین ویژگی های عملکردی دانشگاه جذب کامل اعتبارات برای مناطق محروم و هزینه کرد آنها در این مناطق و آن هم در اسرع وقت است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در سومین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: امروز شاهد پیمان سپاری  بسیاری از پروژه ها از جمله اورژانس ها، درمانگاه های تخصصی و مراکز زایمانی هستیم و حرکت بزرگی در عرصه سلامت آغاز شده است .

وی افزود: کسب مجوز برای ساخت فاز اول بیمارستان 600 تختخوابی در ارومیه آینده بسیارخوبی  را برای استان رقم می زند ولی لازم است نمایندگان نسبت به پیگیری موضوع تخصیص اعتبارات این فاز از پروژه یاریگر دانشگاه باشند .

آقازاده اضافه کرد: در زمینه ساخت خانه های بهداشت بیشترین تعداد آن در کشور به آذربایجان غربی اختصاص یافته است و در مورد طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت و ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ساکنان حاشیه شهرها علاوه بر 40 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای این امر به دلیل عملکرد بسیار خوب حوزه بهداشت استان در سطح کشور در این زمینه و همچنین رایزنی های انجام گرفته مقرر شده است که مبلغ 25 میلیارد تومان نیز از طریق وزارت بهداشت برای تکمیل خدمت رسانی به حاشیه شهر به استان آذربایجان غربی اختصاص یابد .

وی افزود: در ارتقای کیفیت هتیلینگ بیمارستان ها در طرح تحول سلامت نیز رتبه اول کشوری را به دست آوردیم، ولی نکته قابل توجه این است که توانستیم تمام اعتبارات لازم را در این خصوص جذب کنیم.

سال آینده شاهد جهشی قابل توجه در بهداشت و درمان استان خواهیم بود

رئیس دانشگاه همچنین گفت: هر چند با شاخص های ایده آل فاصله داریم ولی خوشبختانه در این مدت با همدلی و همراهی توانسته ایم از نظر شاخص های عرصه سلامت چندین پله به سمت بهبود و پیشرفت رشد یابیم و پیش بینی می کنیم که سال آینده شاهد جهشی قابل توجه در بهداشت و درمان استان خواهیم بود.

آقازاده در ادامه به مشکلات حوزه آموزش پرداخت و گفت: در حال حاضر دانشکده های دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی فاقد چارت تشکیلاتی و اعتبارات مصوب هستند و همچنان از فقدان فضای فیزیکی در رنج هستند و بی شک می توان با مشارکت مسئولان استانی و نمایندگان بر بسیاری از این مشکلات فائق آمد. 

پتانسیل عظیمی در توسعه حوزه آموزش عرصه سلامت استان وجود دارد

وی افزود: وجود اعضای هیئت علمی جوان و با انگیزه در دانشگاه و همچنین دانشجویان مستعد، پتانسیل عظیمی را در راستای توسعه حوزه آموزش عرصه سلامت استان ایجاد می کند لذا زمینه رشد وجود دارد و می توان با همدلی همگانی به جایگاه اصلی و واقعی در این مقوله دست یافت .

در ادامه این جلسه مخدومی معاون آموزشی دانشگاه و دکتر صاریخان معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گزارشی از وضعیت آموزشی و اعتبارات و مشکلات مربوطه ارائه کردند.

معاون برنامه ریزی استانداری آذربایجان غربی نیز گفت: تردیدی نیست که همه نمایندگان استان  در مجلس در مقوله توسعه سلامت معین و کمک بسیار خوبی برای دانشگاه خواهند بود تا تکمیل کننده اقدامات انجام گرفته در حوزه سلامت باشند .

نادر صفرزاده با اشاره به کسب رتبه برتر استان آذربایجان غربی در جشنواره پژوهش و فناوری سال 1394 کشور گفت: این موفقیت ها نشان از وجود توانمندی و استعداد رشد و پیشرفت استان دارد که با برنامه ریزی و تلاش می توان به توسعه همه جانبه استان رسید و استانداری نیز همراهی و مساعدت لازم را خواهد داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز طی سخنانی بر اهمیت ارتقای شاخص های توسعه تاکید کرد و گفت: وضعیت شاخص ها به گونه ای است که مطالباتش در سطح اولیه و ابتدایی است لذا لازم است به جبران مافات پرداخت .

ناصر حضرتی اظهار کرد: از 13 میلیارد تومان اعتبارات بخش بهداشت و درمان استان یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای ساخت خانه های بهداشت در نظر گرفته شده است که 830 میلیون تومان آن تاکنون اختصاص یافته است .

وی همچنین اضافه کرد: در حال حاضر 13 بیمارستان در حال احداث در استان داریم که برای تکمیل آنها 500 میلیارد تومان اعتبار لازم است و برای سال 1395 200 میلیارد آن پیش بینی شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا