اخبار
کد خبر : 12718 ۱۴۰۰/۰۲/۰۵   ۱۷:۳۷:۲۲

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی خبر داد؛
تکنولوژی ارتباطی 4 روستا در آذربایجان غربی ارتقاء یافت

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از ارتقاء تکنولوژی ارتباطی سه روستای شهرستان میاندوآب و یک روستای شهرستان خوی خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبارات وزارت ارتباطات و به همکاری مخابرات استان و معاونت همراه اول اجرا شد.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی‌نژاد در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: وضعیت ارتباطی تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان مورد پایش مستمر قرار دارد و برنامه ارتقاء و ایجاد بستر اینترنت پرسرعت در تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان در دو حوزه اینترنت ثابت و سیار مورد رصد و در حال انجام است.

وی افزود: در این مرحله سه روستای شهرستان ابراهیم آباد، آغداش و زینال کندی میاندوآب و یک روستای بلجوک شهرستان خوی با پوشش جمعیتی سه هزار و 624 نفر به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

جلیلی نژاد با اشاره به شرایط به وجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: تلاش می کنیم در اسرع وقت بستر استفاده از اینترنت پرسرعت را برای روستائیان استان به وجود بیاوریم تا تمام روستائیان از بحث آموزش، امورات کسب و کارها، توسعه اشتغال روستایی و سایر امورات آنلاین بهره‌مند شوند.

وی افزود: هزینه ارتقاء این سایت ها از محل اعتبارات دولتی و در قالب طرح خدمات عمومی اجباری تامین می شود و در صورت تامین تجهیزات تا پایان تیر ماه سال جاری بیش از تکالیف تعیین شده در برنامه ششم توسعه که پوشش 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان است، تحقق یابد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا