اخبار
کد خبر : 12708 ۱۴۰۰/۰۲/۰۴   ۰۹:۱۶:۴۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
۱۳۹۱ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شدند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته، ۱۳۹۱ نفر در استان به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در بیست و چهار ساعت گذشته ۲۸۰ نفر از بیماران در مراکز درمانی بستری شدند.

وی افزود: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به یک هزار و 340 نفر رسید از این تعداد بیشترین تعداد بستری‌ها با ۱۱۷ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۲ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند.

وی عنوان کرد: همچنین ۶۹ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

آقازاده ادامه داد: در این مدت ۱۷ بیمار شامل سه نفر در سلماس، دو نفر در چایپاره، دو نفر در بوکان، دو نفر در تکاب، یک نفر در چالدران، یک بیمار در شوط، یک نفر در ماکو، و یک بیمار در مهاباد جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به چهار هزار و 68 نفر رسید.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه مقابله با کرونا استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است، گفت: متأسفانه با وجود محدودیت‌های اجتماعی کرونا در استان جولان می‌دهد و با تداوم این روند وضعیت استان به طور کامل قرمز خواهد شد.

آقازاده با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۴۶ هزار و ۷۲۱ تن به این بیماری مبتلا شده‌اند، گفت: باید تا واکسیناسیون عمومی که حداقل شش ماه طبق اعلام وزارت بهداشت زمان می‌برد، تحمل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کمتر از ۵۰ درصد و استفاده از ماسک به کمتر از ۴۵ درصد رسیده است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا