اخبار
کد خبر : 12691 ۱۴۰۰/۰۲/۰۱   ۱۸:۱۵:۲۷

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان متذکر شد؛
تفکیک اراضی چالش اساسی توسعه كشاورزی در آذربایجان غربی

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خرد شدن و تفکیک اراضی کشاورزی را یکی از چالش‌های پیش رو در استان عنوان کرد.

به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی امروز در مراسم معارفه سرپرست مدیریت امور اراضی کشاورزی استان اظهار کرد: خرد شدن اراضی کشاورزی در ابعاد مختلف، ضررهای جبرانناپذیری را در دستیابی به توسعه بخش کشاورزی و به تبع آن توسعه ‌پایدار ‌به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی، مهمترین تهدید بخش کشاورزی به شمار می رود، افزود: خاک بستر تولید در بخش کشاورزی است و در راستای تامین امنیت غذایی باید اهتمام ویژه ای در حفاظت و صیانت از این نعمت خدادادی انجام گیرد.

کرامتی تاکید کرد: نظارت بر آنچه که در چهار چوب قانون به عنوان مستحدثات مجاز در بعضی از حوزه ها در عرصه های کشاورزی ایجاد می شود، جلوگیری از خرد شدن اراضی و اجرای بخشی از قانون یکپارچه سازی اراضی به عهده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی گذاشته شده است که این یگان باید با جدیت و قدرت بیشتری در اجرای وظایف محوله اقدام کند.

وی خواستار تسریع در رفع مشکلات بخش کشاورزی  و ساماندهی نیروهای یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و ضرورت نظارت بیشتر بر فرایند صدور مجوزهای تغییر کاربری اراضی کشاورزی و همچنبن نظارت بعد از صدور مجوز برای جلوگیری ازسواستفاده های احتمالی سودجویان برای تغییر کاربری های غیرمجاز شد.

کرامتی همچنین ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی و سلامت اداری باید در اولویت امور قرار گیرد.

گفتنی است طی حکمی رضا احمد نژاد به عنوان آذربایجان غربی معرفی و از زحمات ارزنده مهدی سرخوش مدیر سابق تجلیل و قدردانی شد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا