اخبار
کد خبر : 1269 ۱۳۹۴/۰۹/۲۹   

تعداد داوطلبان برای حضور در انتخابات به 67 نفر رسید

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: تعداد داوطلبان برای حضور در رقابت سیاسی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی به 67 نفر رسید.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی با ارائه آخرین گزارش نام نویسی ها در استان اظهار کرد: در دومین از ثبت نام، 29 نفر از داوطلبان برای حضور در رقابت سیاسی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان نام نویسی کردند.

 وی افزود: ثبت نام کنندگان امروز با حضور در 9 فرمانداری مرکز و حوزه اصلی استان آذربایجان غربی نسبت به نام نویسی اقدام کردند که دو نفر از آنها زن بودند.

وی افزود: بیشترین تعداد افراد ثبت نام کننده در دو روز گذشته با 11 نفر مربوط به حوزه انتخابیه ارومیه بوده است.

وی همچنین اعلام کرد: برای حضور در رقابت پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از این استان 10 نفر در چهار روز گذشته ثبت نام کرده اند که شش نفر از آنها امروز نام نویسی کرده اند.

وی ادامه داد: داوطلبان اقلیت های دینی نیز برای حضور در رقابت سیاسی مجلس دهم باید برای ثبت نام به فرمانداری تهران مراجعه کنند.

در انتخابات هفتم اسفندماه از استان آذربایجان غربی 12 نماینده برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سه نماینده برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یک نماینده نیز به عنوان منتخب اقلیت های دینی برای مجلس دهم انتخاب خواهند شد.

شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، ماکو، نقده، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و میاندوآب 9 مرکز حوزه اصلی و شهرستان های شوط، پلدشت، چالدران، چایپاره، اشنویه، سردشت، شاهین دژ و تکاب هشت مرکز و حوزه فرعی انتخابات در آذربایجان غربی اعلام شده است.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه به صورت همزمان و توام در سراسر کشور برگزار می شود.

ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری از چهار روز قبل آغاز شده و ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از دیروز آغاز شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا