اخبار
کد خبر : 12687 ۱۴۰۰/۰۲/۰۱   ۱۷:۳۰:۰۷

رئیس قرارگاه دانشگاهی کرونای استان هشدار داد
افزایش موارد بستری افراد جوان و میانسال به علت کرونا در آذربایجان غربی

 

رئیس قرارگاه دانشگاهی کرونای آذربایجان غربی گفت: موارد بستری افراد جوان و میانسال به علت کرونا در استان رو به افزایش است.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگویی اظهار کرد: آذربایجان غربی همانند سایر استان‌ها وارد موج چهارم بیماری کرونا شده و متاسفانه تعداد مبتلایان و بیماران بستری و فوتی نیز در این استان صعودی است.

وی افزود: در حال حاضر آذربایجان غربی در وضعیت قرمز است و تنها دو شهرستان سردشت و اشنویه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

آقازاده اضافه کرد: میانگین تعداد فوتی های استان در روز طی دو هفته گذشته برابر هفت نفر بود که این میزان با افزایش ۲.۵ برابری به ۱۸ نفر رسیده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ابراز کرد: مدت زمان بستری تا انتقال به بخش ای سی یو در بیماران کرونایی استان کاهش یافته و همچنین میزان بستری افراد جوان و میانسال نیز به ۷۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: افراد در صورت مشاهده هرگونه علایم سرماخوردگی با نزدیکترین مرکز بهداشت خود تماس داشته باشند.

به گفته رئیس قرارگاه دانشگاهی کرونای استان میانگین روزانه مراجعان سرپایی بیماری کرونا در استان طی دو هفته گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ نفر بود که این میزان به سه هزار و ۷۳ نفر افزایش یافته است‌.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بخش آی سی یو و فوتی های بیماری کرونا نیز طی دو هفته گذشته در استان دو برابر شده است، گفت: همچنین تعداد بستری بیماران کرونایی از ۶۶۲ نفر به ۱۳۸۰ نفر افزایش یافته است.

این مقام مسئول بیان کرد: روز جهانی بهداشت با شعار ساختن جهانی عادلانه تر و سالم تر با هدف ارائه خدمت به تمام بیماران سراسر دنیا توسط سازمان بهداشت جهانی نام گذاری شده است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا