اخبار
کد خبر : 1268 ۱۳۹۴/۰۹/۲۹   

سرمایه گذاری در بخش صنعت بسته بندی استان انجام نگرفته است

استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه تاکنون در خصوص صنعت بسته بندی محصولات کشاورزی و باغی در استان سرمایه گذاری انجام نگرفته و لازم است تشکل ها و بخش خصوصی در این زمینه نیز پای کار بیایند.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت امروز در نشست با تعاونی ها و تشکل های بخش کشاورزی استان که در مدت بیش از سه ساعت در محل استانداری ترتیب یافت، اظهار کرد: صنعت بسته بندی از لازمه های توسعه صادرات محصولات کشاورزی و باغی است.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای کیفی محصولات کشاورزی و باغی استان افزود: در مقطع کنونی برای حضور و نفوذ در بازارهای منطقه ای و همچنین توسعه صادرات محصولات کشاورزی و باغی استان باید در راستای ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ایجاد تنوع در تولید، برنامه ریزی های جدی صورت گیرد.

سعادت همچنین ضرورت تبدیل و عبور کشاورزی استان از روش های سنتی تولید به روش های مدرن و مکانیزه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مجهز کردن و بهره گیری سیستم کشاورزی از دانش فنی و دستاوردهای علمی  و پژوهشی، ضمن اینکه می تواند ظرفیت تولید محصولات را افزایش دهد در کاهش هزینه های تولید نیز موثر خواهد بود و این مسئله نیاز امروز کشاورزی استان است که باید با کمک تشکل ها و محققان کشاورزی، نسبت به ورود دانش فنی به بخش کشاورزی اقدام شود.

وی اضافه کرد: کشاورزی استان ما چون به روش های سنتی انجام می گیرد، دارای ارزش افزوده پایین، بهره وری کمتر و هزینه های بالا است و در نتیجه سود کمتری نیز از این طریق عاید کشاورزان می شود لذا در صدد هستیم با همکاری و مشارکت مردم، کشاورزی و شیوه های تولید سنتی را در استان تغییر و بر پایه دانش فنی و تکنولوژی های جدید قرار دهیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین از جهاد کشاورزی استان خواست در برنامه های تلویزیونی، مباحث نوین و علمی که می تواند به ارتقای بخش کشاورزی کمک کند از جمله تاثیرات مثبت حضور زنبورها و گردافشانی در افزایش تولیدات باغی را به مردم و کشاورزان آموزش و اطلاع رسانی نمایند.

در این جلسه، مدیران عامل اتحادیه ها، تعاونی ها و تشکل های کشاورزی استان، مسائل و مشکلات خود را در حوزه های مختلف تولید، صادرات، بازاریابی و ... با استاندار در میان گذاشتند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا