اخبار
کد خبر : 12653 ۱۴۰۰/۰۱/۲۹   ۲۱:۳۶:۲۹

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛
اختصاص ١٠٠ میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه ارومیه - سرو

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از اختصاص ١٠٠ میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه ارومیه - سرو خبر داد.

به گزارش نای قلم، سیدمحسن حمزه لو امروز در گفتگویی اظهار کرد: عملیات اجرایی بزرگراه ارومیه به سرو با سرعت پیش می‌رود و در راستای رفع موانع اتمام بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو ۱۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

او افزود: در حال حاضر عملیات قیرپاشی در بخشی از قطعه پایانی بزرگراه ارومیه - سرو اجرا می‌شود و همچنین جهت حذف نقاط پرحادثه و تسهیل در رفت‌وآمد روستاییان سه دستگاه دوربرگردان و یک دستگاه زیرگذر در این مسیر احداث می‌شود.

حمزه لو ادامه داد: با توجه به این که یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تامین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشور‌های همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

او بیان کرد: بر همین اساس تکمیل محور ترانزیتی ارومیه - سرو در دستور کار مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران - تبریز - بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

حمزه‌لو، تصریح کرد: کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی از مزایای مهمی است که با بهره برداری از این بزرگراه تحقق پیدا می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: توسعه مبادلات اقتصادی کشور‌های ایران و ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم‌ترین مزایای توسعه این بزرگراه است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا