اخبار
کد خبر : 12614 ۱۴۰۰/۰۱/۲۶   ۱۴:۰۹:۲۰

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد
طرح مثلث اقتصادی، فرهنگی و احیای مسئولیت اجتماعی در آذربایجان غربی

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از اجرای طرح مثلث اقتصادی، فرهنگی و احیای مسئولیت اجتماعی شرکتی و نهادی در بخش‌های روستایی استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، غلامرضا بابایی در نخستین جلسه اجرایی مردمی کردن اقتصاد مقاومتی با الگوی مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی و احیای مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی و نهادی، اظهار کرد: باید برای استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود در این منطقه برای اجرای موفق طرح و همچنین انجام یک سرمایه گذاری موفق مطالعات و استعدادیابی دقیقی انجام شود.

وی ادامه داد: موفقیت این طرح در استان به حمایت همه جانبه تمامی دستگاه ها، نهادها، ارگان‌ها و بخش خصوص نیاز دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در این استان با توجه به اقلیم جغرافیایی مشکل آبی و خاکی وجود ندارد و این استان ظرفیت سرمایه گذاری جهت ایجاد زنجیره های تأمین، تولید و توزیع انواع محصولات کشاورزی را دارد.

بابایی بیان کرد: با اجرای طرح مثلث اقتصادی، فرهنگی و احیای مسوولیت اجتماعی شرکتی و نهادی در بخش‌های روستایی استان با توجه به اینکه عمده مشاغل خرد در این بخش‌ها وجود دارد، می‌توان یک زنجیره تأمین، تولید و توزیع از صفر تا صد را راه اندازی کرد و با این طرح عمده مشکلات بیکاری و اقتصادی مناطق روستای را حل و مانع کوچ از روستاها شد.

مدیرعامل شرکت ایرانپاش و نماینده کارخانه قند ارومیه در این جلسه اعلام آمادگی کامل خود را به عنوان معین اقتصادی این طرح در بخش انزل عنوان کردند که چندین طرح کامل و مطالعه شده جهت اجرا در دست دارند. طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی از اضلاع سرمایه گذاران و کارآفرینان، کارگزاران حکومتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شده که ناظران عالی این طرح نیز ائمه جمعه ها در مناطق و بخش‌های استان هستند.

اهداف کلی اجرای این طرح در کشور استفاده موثر و کارآمد از ظرفیت‌های موجود نظام در هر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه، نهادهای عمومی شامل ائمه جمعه و ... بخش غیردولتی به منظور ایجاد هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش بروکراسی به استناد ظرفیت های قانونی موجود، تحقق اقتصاد محلی در پیوند با اقتصاد منطقه‌ای و ملی مبتنی بر احیاء مسئولیت‌های اجتماعی و تحقق کسب و کارهای اجتماعی و امنیت پایدار، تکیه بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های بومی و طبیعی در راستای مردمی و درون‌زا کردن اقتصاد منطقه، حفظ عزت نفس و کرامت انسانی مبتنی بر رویکرد توان‌افزایی، تعالی و خوداتکایی محرومان، احیای مسئولیت‌های اجتماعی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نهادها به عنوان معین‌های اقتصادی، شکل‌گیری کسب و کارهای خرد و متوسط بر مبنای اسناد توسعه روستایی است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا