اخبار
کد خبر : 12605 ۱۴۰۰/۰۱/۲۵   ۲۰:۱۳:۱۲

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان متذکر شد؛
مبارزه به موقع با علف‌های هرز در مزارع کلزا و غلات

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از زارعان استان درخواست کرد با مبارزه به موقع با علف‌های هرز در مزارع کلزا و غلات به افزایش تولید این محصولات استراتژیک کمک کنند.

به گزارش نای قلم، جعفر وحدت در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: با توجه به بررسی های انجام شده وشرایط آب و هوایی و افزایش دما و در راستای حفظ محصول و افزایش عملکرد در مزارع غلات و کلزا ، به زارعین توصیه می کنیم قبل از سپری شدن زمان نسبت به مبارزه به موقع با علف‌های هرز پهن برک و نازک برگ اقدام کنند.

وحدت افزود: با توجه به ریزش آفت سن مادر از اماکن زمستان گذران به مزارع و تخلیه کامل اماکن، با هماهنگی مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها و مشورت با کارشناسان کلنیک‌های گیاه‌پزشکی، در صورت رسیدن تراکم سن غلات به نرم مبارزه، نسبت به سمپاشی مزارع اقدام کنید.

وی تاکید کرد: عدم مبارزه به موقع در این مرحله باعث خسارت کمی به محصول و افزایش جمعیت آفت در مرحله پورگی خواهد شد.

وحدت از افزایش ۳۰ درصدی عملکرد مزارع در صورت مبارزه با علف‌های هرز خبر داد و افزود: حفظ سه برگ انتهایی بوته‌های گندم از بیماری‌های قارچی به لحاظ نقش ویژه آنها در عمل فتوسنتز در زمان پر کردن دانه‌ها باعث تشکیل سنبله سالم گندم و درنتیجه افزایش محصول می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: جهت حفظ و ارتقا موقعیت برای افزایش محصول در واحد سطح باید مدیریت صحیح و مدیریت سالم در مزرعه را داشته باشیم.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا