اخبار
کد خبر : 1259 ۱۳۹۴/۰۹/۲۸   

تشکیل مجمع خیرین مبارزه با اعتیاد؛ راهکار مقابله با این پدیده

معاون استاندار آذربایجان غربی تشکیل مجمع خیرین مبارزه با اعتیاد در استان را از دیگر راهکارهای موثر در امر مقابله با شیوع پدیده اعتیاد در جامعه دانست و از دستگاه های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر خواست در این زمینه، اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش نای قلم، علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در جلسه اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، خواستار اطلاع رسانی عملکرد دستگاههای استانی در خصوص مبارزه با مواد مخدر به مردم شد.

وی، بر لزوم اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی برای پیشگیری از شیوع اعتیاد در جامعه تاکید کرد.

معاون استاندار ادامه داد: ضمن اینکه مردم به ویژه جوانان و جوامع دانشجویی باید آگاهی و اطلاع کافی در خصوص پیشگیری و روش های مقابله با اعتیاد داشته باشند، عملکرد دستگاه های استانی نیز که اقدامات خوبی هم در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام داده اند، باید به اطلاع مردم برسد.

رادفر همچنین توسعه فعالیت های ورزشی در میان نوجوانان و جوانان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ورزش یک عامل مهم بازدارنده از شیوع اعتیاد در جامعه است؛ لذا از شهرداری ها و اداره کل ورزش و جوانان استان انتظار می رود در رابطه با آماده سازی امکان ورزشی و گسترش فعالیت های ورزشی به ویژه در محله ها برنامه ریزی و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: نگاه عمومی جامعه باید به سمت این مسئله که معتاد، بیمار و قابل درمان است تغییر پیدا کند؛ در این زمینه مراکز مشاوره و دستگاه های فرهنگی، باید ورود پیدا کنند و فرهنگ سازی کنند.

معاون سیاسی استاندار یکی دیگر از راهکارهای مهم و موثر مبارزه با اعتیاد را اجتماعی کردن موضوع عنوان کرد و افزود: رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر و اعتیاد، یکی از استراتژی هایی است که می تواند منجر به ایجاد یک عزم ملی در زمینه پیشگیری از اعتیاد شود.

در این جلسه دبیران کمیته های تخصصی - فرهنگی و کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گزارش عملکرد این کمیته ها را در هشت ماه نخست سال 94 ارائه کردند.

همچنین اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، پیشنهادات خود را در رابطه با راهکارهای مقابله با اعتیاد در جامعه مطرح کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا