اخبار
کد خبر : 12587 ۱۴۰۰/۰۱/۲۴   ۲۰:۱۲:۱۷

رییس جهاددانشگاهی استان مطرح کرد
ارائه طرح‌های پژوهشی بر اساس چالش‌های پیش روی توسعه آذربایجان غربی

 

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی گفت: جهاددانشگاهی استان بر اساس نیاز و چالش های پیش روی توسعه استان ساختارها و طرح های پژوهشی ارائه می دهد.

به گزارش نای قلم، امین رستم زاده امروز در بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دستاوردهای مجموعه پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: مبنای توسعه واحد در حوزه های فرهنگی آمورشی آموزش عالی پژوهشی و مرکز رشد بر اساس مزیت‌های استان از جمله در حوزه کشاورزی با رویکرد تخصصی و با اتکا بر راهبردهای علمی عملی شکل گرفته است و راه اندازی پژوهشکده در حوزه سبز و سلامت کشاورزی یکی از برنامه‌های مهم واحد است که در شمای کلی همه معاونت‌ها در تعاملی پژوهش مبنا برای رفع خلاءهای توسعه استان از تمامی ابعاد فوق بهره خواهند برد.

وی افزود: ۱۴ طرح فناورانه و شاخص در حوزه کاری گروه‌های مختلف از سوی اعضای هیات علمی و پژوهشگران استان در راستای تحقق زنجیره ارزش توسعه استان طراحی و تعریف و پیشنهاد شده است.

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت حمایت از این نهاد انقلابی خاطرنشان ساخت: حمایت از طرح‌های مساله محور این نهاد به نوعی سرمایه گذاری برای فراهم کردن زیرساخت فناورانه عملیاتی برای استان قلمداد می‌شود.

وی با تشریح طرح ملی مشاغل خانگی خاطرنشان ساخت: جسارت علمی در ورود عملی به این طرح بسیار مهم در حوزه اشتغال آفرینی نمود عینی یک کار جهادی است.

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی بحث آموزش این نهاد را مبتنی بر پژوهش ذکر و خاطرنشان کرد: با توجه به پتاسیل کشاورزی استان و زیرساخت های پژوهشی واحد دوره های تخصصی تدوین شده این نهاد منبعث از نتایج گروههای پروهشی است که در دوره های معاونت آموزشی و دوره های پودمان علمی کاربردی واحد و کارگاههای تخصصی گروه های پژوهشی بر تدوین دوره های تخصصی آموزشی کشاورزی با همکاری مرکز رشد و تعامل ارزش آفرین با شرکتهای دانش بنیان جهت اخذ خروجی تخصصی ملموس تاکید گردیده است.

رستم زاده دغدغه فرهنگی این واحد را نیز در راستای تکمیل مدل توسعه استان و این نهاد ذکر و بیان کرد: بدون توجه و تامل فرهنگی مبتنی بر پژوهش برای تحقق زنجیره های توسعه مدنظر استان رهیافت کارآمد و کیفی را برای استان نمیتواند میسر کرد که راهبرد معاونت فرهنگی بر همین مبنا اساس گذاری شده است.

وی ادامه داد: خلق مستمر تمایز در بحث آخرین فناوری و خدمات تخصصی آزمایشگاهی متناسب با نیاز روز استان و شمالغرب کشور پوست اندازی حوزه آموزش و آموزش عالی واحد در مباحث فوق تخصصی و ورود به دوره‌های جدید و بکر متناسب با نیاز استان و مدل توسعه مرکز رشد و عمق دادن به رویدادهای شاخص فرهنگی و خروجی مدار کردن در راستای زنجیره ارزش توسعه استان و واحد از رویکردهای محقق شده است و در دست برنامه های این واحد در استان تلقی می‌شود که حسب تلاش پژوهشگران امیدواریم با حمایت دستگاه‌های متولی در سالگرد این نهاد اعلام خبر دست یابی به چند فناوری ارزشمند در سطح ملی و ارائه به مجموعه های اجرایی کشور و نیز اخذ یکی از استانداردهای مهم برای مرکز خدمات جهت قرار گرفتن استان و این واحد جزء چند آزمایشگاه فوق تخصصی و مرجع برتر کشور باشیم که تحول شگرفی برای توسعه صادرات و نیز ارتقاء امنیت غذایی و نیز افزایش راندمان بسترهای استانی در بحث کشاورزی باغی صنایع غذایی و علوم پزشکی و... خواهد داشت.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا