اخبار
کد خبر : 12579 ۱۴۰۰/۰۱/۲۳   ۲۱:۳۶:۱۳

اخبار کوتاه آذربایجان غربی؛
اعتبار بیمه سلامت خود را از #1666* استعلام کنید

 

هموطنان ابتدا با شماره گیری #1666* وارد درگاه شده ، عدد یک را ارسال نموده سپس کدملی خود را وارد کنند . در پاسخ سامانه نوع صندوق و تاریخ شروع و پایان مدت اعتبار بیمه آنان را اعلام خواهد کرد.

به گزارش نای قلم، تمام بیمه شدکان تحت پوشش پنج صندوق بیمه سلامت می‌توانند با درج کد ملی خود مدت اعتبار بیمه های سلامت خود را از  #1666* استعلام کنند.

هموطنان ابتدا با شماره گیری #1666* وارد درگاه شده، عدد یک را ارسال کرده سپس کدملی خود را وارد کنند. در پاسخ سامانه نوع صندوق و تاریخ شروع و پایان مدت اعتبار بیمه آنان را اعلام خواهد کرد.

این امر در راستای توسعه خدمات الکترونیکی، هوشمندسازی و بهینه کردن ارائه خدمات و باتوجه به اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی و کاهش کاربرد و حذف تدریجی دفترچه های کاغذی انجام یافته است.

*۶ کشته و زخمی در تصادف محور میاندوآب_ارومیه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: برخورد یک دستگاه وانت سایپا با اتوبوس در محور میاندوآب به ارومیه منجر به فوت یک نفر و مصدومیت پنج نفر شد.

به گزارش نای قلم، امیر جعفرزاده در گفتگویی اظهار کرد: برخورد یک دستگاه وانت سایپا با اتوبوس در جاده میاندوآب به ارومیه ۲۱ حادثه دیده، پنج مصدوم و یک فوتی سر صحنه داشت.

او تصریح کرد: این حادثه در ۳۳ کیلومتری محور میاندوآب به سمت ارومیه و در ۱۴ کیلومتری پایگاه امداد و نجات جاده‌ای برده رشان جمعیت هلال احمر وقوع پیوست و نیرو‌های امدادی پایگاه سریعا به محل حادثه اعزام شدند.

جعفرزاده خاطرنشان کرد: ۲ نفر از مصدومین توسط نجاتگران حاضر در صحنه‌ی تصادف پس از اقدامات اولیه به بیمارستان فاطمه زهرا میاندوآب انتقال داده شدند و سه مصدوم دیگر را نیز عوامل اورژانس ۱۱۵ حاضر در صحنه به بیمارستان منتقل کرده و فرد فوتی که راننده ساپیا بود توسط آتش نشانان رها سازی و به عوامل انتظامی مستقر در محل حادثه تحویل داده شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تاکید کرد: متاسفانه برخی از هموطنان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نکرده و خود و خانواده شان را دچار مشکل می‌کنند و از هموطنان عزیزمان تقاضامندم که در هنگام رانندگی نکات ایمنی را رعایت کنند.

*۱۲هزار و ۸۱ نفر؛ داوطلبان نهایی شوراهای اسلامی روستا در آذربایجان‌غربی

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: داوطلبان نهایی شوراهای اسلامی روستاهای استان بعد از یک هفته مهلت ثبت نامی، به ۱۲هزار و ۸۱ نفر رسید که ۱۱۸ نفر بیشتر از دوره گذشته است.

به گزارش نای قلم علی مصطفوی افزود: در دوره پیشین، ۱۱ هزار و ۹۶۳ نفر در آذربایجان غربی برای انتخابات شوراهای روستاهای استان ثبت نام کرده بودند که امسال یک درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در این دوره، انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در ۲ هزار و ۱۳۵ روستای آذربایجان غربی معادل ۹۷ درصد روستاها برگزار می شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: میزان رقابت برای هر کرسی شورای اسلامی روستاها در استان، ۱.۸۲ نفر برآورد می شود.

مصطفوی اظهار کرد: از کل داوطلبان، ۹۸ درصد معادل ۱۱ هزار و ۸۶۶ نفر را آقایان و ۲ درصد معادل ۲۱۵ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: ۶۲ درصد ثبت نام کنندگان دارای مدرک ابتدایی، ۱۱ درصد راهنمایی، ۶ درصد متوسطه، ۱۰ درصد دیپلم، ۲ درصد فوق دیپلم، هفت درصد لیسانس، ۱.۵ درصد فوق لیسانس و کمتر از یک درصد دارای تحصیلات حوزوی و دکترا هستند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: ۸۴ درصد از ثبت نام کنندگان به صورت حضوری در بخشداری‌ها، ۹ درصد در دفاتر پیشخوان، ۳ درصد از طریق نرم افزار موبایلی و چهار درصد از طریق کامپیوتر اقدام به نام نویسی کردند.

مصطفوی اظهار کرد: ۷۸ درصد داوطلبان برای نخستین بار برای حضور در شوراهای اسلامی روستاهای استان ثبت نام کرده اند.

به گزارش ایرنا، ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور، بین روزهای شانزدهم تا بیست و دوم فروردین ماه جاری انجام شد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا