اخبار
کد خبر : 12556 ۱۴۰۰/۰۱/۲۲   ۲۰:۱۵:۱۴

با حضور مدیران عمرانی آذربايجان‌غربی؛
مشکلات اجرای طرح تفصیلی شهر ارومیه بررسی شد

 

جلسه‌ بررسی مشکلات موجود در نحوه اجرای طرح تفصیلی مصوب شهر ارومیه امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربايجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس شورا، شهردار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، مدیرکل راه و شهرسازی آذربايجان‌غربی در این جلسه با تأکید بر انجام این طرح از آمادگی همکاری با شهرداری در چارچوب قوانین برای رفع هر گونه مشکل اجرایی خبر داد.

در این جلسه در خصوص برخی اقدامات سلیقه‌ایی و بعضا غیرقانونی چندین سال گذشته در خصوص عدم اجرای طرح تفصیلی و نحوه برون رفت از این مشکل بحث و تبادل‌نظر شد، طرح تفصیلی به عنوان سند معتبر و قانونی توسعه شهری است که از اهداف عمده و اصلی آن تامین رفاه، آسایش، ایمنی و امنیت برای شهروندان و نهایتا حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار شهری، برابری و عدالت بوده که با اقدامات مغایر طرح تفصیلی دچار صدمات جدی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اعلام لزوم حمایت از تولید مسکن و انبوه‌سازان فعال در این عرصه بر ارج نهادن به قوانین، مقررات جاری و تصمیم‌های کارشناسی در خصوص طرح تفصیلی تأکید کرد و گفت: آماده همکاری با شهرداری در چارچوب قوانین برای  رفع هر گونه مشکل اجرایی هستیم و انتظار می‌رود با اجرای کامل کاربری‌ها و مقررات اجرایی به اهداف طرحهای توسعه شهری دست یابیم.

سیدمحسن حمزه‌لو یادآور شد: مطالعات طرح تفصیلی، متعاقب طرح جامع و در چارچوب رعایت اصول و ضوابط شهرسازی انجام‌ می‌شود، تنظیم و طراحی برنامه‌های مفصل و اقدامات جزئی در مناطق شهری در قالب این طرح قابل اجراست. علاوه بر این، در طرح تفصیلی تعیین کاربری اراضی، تراکم ساختمانی و گذربندی مشخص می‌شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا