اخبار
کد خبر : 1254 ۱۳۹۴/۰۹/۲۷   

انتخاب افراد اصلح مهمترین وظیفه مردم در انتخابات است

انتخاب افراد اصلح برای حضور در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، مهمترین وظیفه مردم در انتخابات است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: انتخاب افراد اصلح برای حضور در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در کنار اهتمام برای حضور پرشور، مهمترین وظیفه مردم در انتخابات است.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: علاوه بر اینکه شهروندان باید به حضور پرشور و گسترده در انتخابات توجه ویژه ای داشته باشند، باید برای شناسایی افراد اصلح نیز از قبل برنامه ریزی کنند تا مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قوی و کارآمدی در دوره آینده داشته باشیم.

وی اضافه کرد: برای انتخاب افراد اصلح معیارهای زیادی وجود دارد ولی بنا به فرمایش امام راحل و مقام معظم رهبری چهار اصل اساسی باید در بین کاندیداهای اصلح وجود داشته باشد که پشتیبانی از ولایت فقیه، تدین، کارآمدی و تصمیم برای خدمت رسانی بیشتر و بهتر به ویژه برای محرومان از جمله آنهاست.

وی اظهار کرد: کاندیداها نیز باید برای خدمت رسانی بهتر به مردم به ویژه افراد محروم جامعه از هم اکنون برنامه ریزی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه ادامه داد: این دو نهاد علمی باید برای جاری شدن احکام دین مبین اسلام به بهترین شکل ممکن در جامعه تدبیر و در این مسیر مهم حرکت کنند.

حجت الاسلام قریشی همچنین به تلاقی ایام شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و شب یلدا گفت: شهروندان باید طوری برنامه ریزی کنند که در ضمن انجام صله رحم و دید و بازدیدهای مختص شب یلدا، حرمت ایام شهادت امام حسن عسگری(ع) را نگهدارند و مرتکب گناه نیز نشوند.

وی با ابراز تاسف از جریان تاسف بار شهادت شیعیان نیجریه افزود: متاسفانه مدعیان حقوق بشر، به هیچ وجه به شهادت افزون بر 500 نفر شیعه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توجهی نمی کنند ولی کشته شدن 150 نفر در فرانسه را روزها و هفته های متمادی در رسانه ها منتشر می کنند.

وی اضافه کرد: البته اقدام تروریستی در هیچ کجای جهان قابل قبول نیست و ما آن را رد می کنیم ولی باید عدالت در تمامی این حوادث رعایت شود.

به گزارش ایرنا، امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) در خصوص رعایت موارد اخلاقی اظهار کرد: دوری از گناه و انجام کارهای نیک با نیت الهی باید در سرلوحه کارهای همه مسلمانان قرار گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا