Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 12528 ۱۴۰۰/۰۱/۲۰   ۱۹:۰۲:۴۹

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان تاکید کرد
ضرورت توانمندسازی هنرمندان در عرصه جنگ نرم

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان غربی گفت: رویکرد اصلی سازمان بسیج هنرمندان استان، ایجاد شبکه نخبگانی هنرمندان و توانمندسازی آنان در عرصه جنگ نرم است و امیدواریم که با عنایات حضرت حق بتوانیم در این راستا گام های مؤثری برداریم.

به گزارش نای قلم، قاسم زاده‌علی ضمن تبریک روز بسیج هنرمندان و هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و نیز شهید بهروز مرادی که به عنوان شهید شاخص هنرمندان در سال 1400 معرفی شده است، در گفتگوی اختصاصی به تبیین برنامه های این سازمان در طول هفته پرداخت.

وی با یادآوری اینکه 20 فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی، روز بسیج هنرمندان و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی با داعیه جامعیت در تمام زمینه‌های فردی و اجتماعی در مسیر صدور اندیشه‌ها و آرمان های متعالی خود، سخت نیازمند ابزار هنر است؛ چرا که شرط اصلی ماندگاری هر پیام، جای گرفتن آن در قالب های هنری است و هنر، زبان مشترک همه انسان هاست.

 مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به زیبایی به این موضوع اشاره نموده و در بیانی نغز می فرماید: «شک نباید کرد که انقلاب به هنر نیازمند است و هنر انقلاب از آنجا که باید حامل مفاهیمی نو و قهراً ناآشنا باشد و از آنجا که باید با همه معارضه ها و خصومت هایی که هیچ انقلابی از آن مصون نیست، درگیر شود و ازآنجا که باید معارف نوین را در ذهن ها راسخ و ماندگار سازد، ناگزیر باید هنری ممتاز و فاخر و پیشرو باشد.» و نیز در جای دیگر می فرماید: «ابزارهاى هنرى بى شك، رساترين، بليغ ترين و كارى ترين ابزار ابلاغ و تبليغ پيام است.»

 زاده‌علی در راستای تبیین جنگ نرم دشمنان بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اهمیت هنر در این عرصه، تصریح کرد: هنر و قالب‌های گوناگون آن در عصری که شاهد صف‌آرایی تمام عیارِ تفکر مادی در مقابل تفکر الهی و توحیدی هستیم اهمیت مضاعفی پیدا کرده و وظیفه مهمی در تبیین حقایق و مقابله با دشمنی‌ها دارد، از این رو است که رسالت هنر انقلابی در دوره پس از انقلاب اسلامی مطرح می‌شود و هنرمندان متدین و انقلابی نقشی مضاعف می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در یادداشتی برای جمعی از کارگردانان و بازیگران سیما در تاریخ 25/8/1397 تأکید فرمودند که «جنگ نرم همه‌جانبه‌ دشمن، امروز قابل انکار نیست. با این‌حال، برخی آن را انکار می کنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است. در این جنگ، هنرمندان و اهالی فکر و نظر، در حکم نیروهای مسلّح در جنگ سختند.» خاطرنشان کرد: لذا کاری که از هنرمندان در این برهه انتظار می رود، مدیریت عرصه است؛ یعنی هنرمندان باید این میدان جنگ را ترسیم کرده و همه جنبه‌های آن را بررسی کنند و این با تولید آثار هنری متناسب میسر خواهد شد. همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس تأکید ویژه‎ای در سپردن امور مهم نظامی به فرماندهان کارآمد نظامی صورت می‌گرفت، امروز در عرصه جنگ نرم نیز باید با استفاده از ظرفیت هنرمندان ماهر و متعهد در سنگر مبارزه حاضر شویم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان با بیان وظیفه خطیر هنرمندان انقلابی و متعهد در عصر حاضر اذعان داشت: وظیفه هنرمندان ارزشی، تولید آثار هنری فاخر با تکیه بر واقعیت است تا به مخاطب این اجازه را بدهد در فضایی آزاد و براساس فطرت پاک انسانی خود، حقیقت مطلب را درک کند، لذا رسالت هنرمندان متعهد فراتر از سایر اقشار است و در فضای فرهنگی و رخدادهای مهم جامعه، هنرمند متعهد رسالت خود را به معنای واقعی کلمه باید ایفا کند.

زاده‌علی با اشاره به اهمیت مأموریت های سازمان بسیج هنرمندان اظهار داشت: اینک در گام دوم انقلاب که تجلی اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران اسلامی است، نقش هنرمندان انقلابی متعهد اهمیت بیشتری یافته و آنان باید با روحیه انقلابی و جهادی و با عزم و اراده راسخ از مرزهای اعتقادی خویش با ابزار خود به بهترین نحو ممکن دفاع کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: از این رو سازمان بسیج هنرمندان به عنوان سازمان پیشگام و پیشرو در فعالیت‌های جهادی هنرمندان که در جریان سازی هنری در تمام برهه‌های انقلاب و تعالی هنر فاخر ایرانی اسلامی و شکل دهی جبهه هنری و ادبی انقلاب با تربیت هنرمندان تراز انقلاب اسلامی، گام‌های مؤثری برداشته است، دارای وظیفه و مأموریتی خطیر و رسالت محور است.

زاده‌علی در پایان با اشاره به برنامه های سازمان در طول هفته هنر انقلاب اسلامی عنوان کرد: با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و وضعیت قرمز برخی از شهرستان های استان از جمله ارومیه، برنامه های بزرگداشت این هفته با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان گفت: تجلیل از هنرمندان برجسته و متعهد استان، غبارروبی مزار شهداء و تجدید میثاق با آرمان های شهدای گرانقدر، دیدار با خانواده معظم شهدای هنرمند و دیدار و عیادت از هنرمندانی که در بستر بیماری هستند از جمله مهمترین برنامه های اجرایی سازمان در هفته هنر انقلاب اسلامی است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا