اخبار
کد خبر : 12523 ۱۴۰۰/۰۱/۲۰   ۱۳:۱۸:۰۱

مدیرکل نوسازی مدارس استان:
سرانه فضای آموزشی آذربایجان غربی بسیار پایین‌تر از متوسط کشوری است

 

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: سرانه فضای آموزشی این استان 4.05 مترمربع و بسیار پایین‌تر از متوسط کشوری است.

به گزارش نای قلم، سپیده طیب‌قاسمی امروز در مراسم افتتاح 13 فضای آموزشی و ورزشی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: برای ایجاد عدالت آموزشی (بدون لحاظ کردن افزایش جمعیت دانش آموزی و ثابت ماندن سرانه متوسط) احداث هفت هزار و 262 کلاس درس الزامی است که با در نظر گرفتن کلاس‌های نیازمند تخریب و بازسازی نیاز استان ساخت هفت هزار و 815 باب کلاس درس خواهد بود که با همراهی مسئولان و لحاظ کردن ردیف اعتباری ویژه در بودجه و حمایت خیرین امیدوار به بهبود شرایط هستیم.

وی افزود: ۲۴۲ پروژه با 2 هزار و 400 کلاس درس در استان در حال ساخت است و پروژه‌هایی که چندین سال متوقف مانده بود از سال گذشت و با تامین اعتبارات صورت گرفته فعال شده و عملیات تکمیل آنها درحال انجام است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات تخصیص یافته به استان در سال 1396 حدود 33 میلیارد و 700 میلیون تومان بود که در سال 1399 با حمایت دکتر رخشانی‌مهر و افزایش چندین برابری به رقمی بالای 208 میلیارد تومان رسید که صددرصد تخصیص یافت.

طیب‌قاسمی بیان کرد: در سال گذشته علاوه بر فعال سازی پروژه های متوقف چندین ساله از جمله هنرستان 21 کلاسه ارومیه، مدرسه 12 کلاسه خدیجه کبری سردشت، مدرسه شبانه روزی لاجان پیرانشهر و 11 باب مدرسه شبانه روزی در سطح استان و مجتمع آموزشی 48 کلاسه حیات طیبه ارومیه، تعداد 600 باب کلاس درس و چهار باب سالن ورزشی اتمام و تحویل شد.

وی اضافه کرد: در هشت سال گذشته مجموع فضاهای آموزشی بهره‌برداری شده بالغ بر 610 باب فضای آموزشی و 2 هزار و 992 باب کلاس درس بوده‌ است. یعنی به‌طور میانگین روزانه یک باب کلاس درس به بهره‌برداری رسیده و فضاهای نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی استان نیز از 30 درصد به 20.7 درصد کاهش یافته ‌است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه بخاری‌های نفتی در مناطق دارای علمک گاز تا مهر ماه 98 جمع‌آوری شد، ادامه داد: در ابتدای طرح تامین و تعمیر سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس در سال 1393 در حدود 9 هزار و 118 باب کلاس درس با بخاری‌های غیراستاندارد در استان وجود داشت که تاکنون استاندارد سازی حدود هشت هزار و 243 کلاس درس انجام شده است و عملیات استاندارد سازی 875 کلاس درس با پیشرفت بالای 70 درصد در حال اجراست.

وی با اشاره به حمایت خیرین مدرسه ساز گفت: از سال 92 تاکنون خیرین مدرسه ساز ملی و استانی حدود 380 میلیارد ریال در حوزه مدرسه سازی تعهد کرده اند که با تحقق این تعهدات تاکنون 468 باب مدرسه با یک هزار و 991 کلاس درس به صورت خیّری یا با مشارکت خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

طیب‌قاسمی با اشاره به اجرای طرح «آجر به آجر»  اظهار کرد: در طرح «آجر به آجر» که  با هدف فرهنگ سازی و مشارکت بیشتر مردم در امر مدرسه سازی طراحی شده است بیش از هفت هزار نفر از مردم نیکوکار مشارکت داشتند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا