اخبار
کد خبر : 1252 ۱۳۹۴/۰۹/۲۷   

اخبار کوتاه شهرستان ها

اداره ها و اماکن عمومی شهرستان سوخت جایگزین تامین کنند

رئیس اداره گاز تکاب گفت: تمام اداره ها، سازمان ها و اماکن عمومی این شهرستان باید سوخت جایگزین مورد نیاز خود را برای مواقع قطعی گاز تامین و ذخیره سازی کنند.

مرتضی سروی در نشست ادارات خدمات رسان شهرستان تکاب افزود: تامین و ذخیره سازی سوخت جایگزین برای اداره ها و اماکن عمومی و خدماتی شهری در زمان هایی که احتمال افت فشار و قطعی گاز طبیعی وجود دارد، امری بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی و اماکن عمومی تکاب زیر ساخت ها و امکانات لازم برای تامین و استفاده از سوخت جایگزین را باید فراهم کنند، گفت: اماکن عمومی و سازمان ها از هم اکنون سوخت دوم خود را تامین و ذخیره سازی کنند تا در زمان قطعی احتمالی گاز با بحران مواجه نشوند.

سروی اظهار کرد: هم اینک تنها کمتر از 30 درصد اداره ها و سازمان های مستقر در شهرستان تکاب اقدام به دوگانه سوز کردن اماکن و ساختمان های خود کرده اند.

وی افزود: اداره ها و اماکن عمومی تکاب که تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده اند باید هرچه سریعتر تدابیر و تمهیدات لازم را برای دوگانه سوز کردن سامانه های گرمایشی خود به کار گرفته و سوخت جایگزین مورد نیاز خود برای مواقع اضطراری را تامین کنند.

سروی اضافه کرد: باتوجه به احتمال کاهش شدید دما و سردتر شدن هوا و افزایش یخبندان طی هفته های آینده تامین و دخیره سازی سوخت جایگزین در دستگاه های اجرایی و اماکن عمومی تکاب بسیار ضروری است.

رییس اداره گاز شهرستان تکاب همچنین در خصوص جاده های منتهی به ایستگاه های مرکزی و فرعی ایستگاه های تقویت فشار گاز گفت: ایستگاه های تقویت فشاز گاز تکاب در مناطق برفگیر واقع شده اند و به همین علت راه های دسترسی به این ایستگاه ها باید در زمان بارش شدید برف سریعا بازگشایی شوند.

سروی اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص ایستگاه های تقویت فشار گاز تکاب بازگشایی مسیرهای این ایستگاه ها برای برقرای جریان پایدار گاز امری بسیار ضروری است.

وی از راهداران و ستاد مدیریت بحران شهرستان تکاب خواست بازگشایی جاده های منتهی به ایستگاه های تقویت فشار گاز تکاب در زمان بارش برف و کولاک شدید را در اولویت قرار دهند.

سروی گفت: امسال 95 انشعاب جدید در قالب توسعه شبکه گاز رسانی تکاب با احداث 12 کیلومتر خط توزیع در این شهرستان واگذار شده است.

وی افزود: هم اینک 99.7 درصد از مناطق شهری تکاب تحت پوشش شبکه گاز طبیعی قرار دارند و بیش از 17 هزار انشعاب خانگی در این شهر واگذار شده است.

سروی با اعلام اینکه هم اکنون پنج روستای تکاب دارای شبکه گاز طبیعی هستند، گفت: بیش از یک هزار و 200 خانوار روستایی در تکاب از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی و در منطقه ای سردسیر و کوهستانی واقع شده است.

ارائه 156 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در سلماس

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای سلماس گفت: در هشت ماه سال جاری بیش از 156 هزار نفر ساعت آموزش در این مرکز آموزشی و زیر نظر مربیان مجرب به متقاضیان ارائه شد.

اکبر حاضری افزود: این آموزش ها در چهار بخش صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر در دو قسمت خواهران و برادران و در کارگاه های ثابت و سیار شهری و روستایی و دانشگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین آموزش ها در بین حرفه های این مرکز در بخش صنعت و کمترین آموزش نیز در بخش فرهنگ و هنر بوده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای سلماس با اعلام اینکه در این مدت برای یک هزار و 80 نفر گواهینامه مهارتی صادر شده است، گفت: در هشت ماه امسال بیشترین تمایل کارآموزان مرد در این مرکز در بخش صنعت و خدمات و کمترین تمایل نیز در بخش فرهنگ و هنر بوده است.

حاضری افزود: این مرکز هم اکنون دارای هشت کارگاه فعال مهارت آموزی است که از این تعداد هفت کارگاه ویژه برادران و یک کارگاه نیز ویژه خواهران است که در آن بیش از 20 حرفه مختلف فنی و مهارتی به صورت تئوری و عملی آموزش داده می شود.

وی همجنین با اشاره به اینکه این مرکز آموزشهای بازار محور در رشته های کشت کار گلخانه ای خاکی و پرورش دهنده زنبورعسل را در اولویت آموزشی خود قرار داده است، افزود: با اخذ مجوز به زودی یک پایگاه ثابت روستایی ویژه آموزشهای فنی وحرفه ای در روستای مغانجوق سلماس راه اندازی می شود.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای سلماس پیش بینی کرد تا پایان امسال با اولویت دانشجویان و روستائیان برای 300 نفر از متقاضیان آموزش های مهارتی ارائه شود.

حاضری افزود: در شهرستان سلماس 30 آموزشگاه بخش خصوصی فعالیت دارند که در این آموزشگاه ها برای 68 حرفه در حوزه های مختلف آموزش های لازم ارائه می شود.

شهرستان سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.

دوستداران محیط زیست در مهاباد تالاب کانی برازان را دانه پاشی کردند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: با همکاری دوستداران محیط زیست این شهرستان بیش از 3.5 تن گندم و سایر غلات در حاشیه تالاب بین المللی کانی برازان دانه پاشی شد.

کامران حسینی افزود: در این حرکت ابتکاری 120 نفر از دوستداران محیط زیست مهاباد حضور داشتند.

وی اضافه کرد: با همکاری انجمن های زیست محیطی این شهرستان برای جمع آوری گندم و دانه پرندگان علاوه بر این اداره سه مکان دیگر از جمله میدان فلسطین، روستای خورخوره و روستای قره داغ تعیین شده بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: گندم های جمع آوری شده با استفاده از یک دستگاه کامیون به حاشیه تالاب منتقل و توسط اعضای انجمن های زیست محیطی این شهرستان توزیع شد.

حسینی افزود: دوستداران محیط زیست این شهرستان با استفاده از دو دستگاه اتوبوس و هشت دستگاه خودروی سواری صبح امروز به حاشیه تالاب منتقل شدند تا عملیات دانه پاشی را در این تالاب انجام دهند.

وی اضافه کرد: به علت برودت هوا و بارش برف قسمت های زیادی از سطح تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد دچار یخ زدگی شده و به همین خاطر پرندگان بومی و مهاجر تازه رسیده به این تالاب با کمبود مواد غذایی مواجه هستند.

وی از اهالی روستاهای همجوار تالاب های این شهرستان نیز خواست که در این مدت که پرندگان و سایر حیوانات وحشی با کمبود مواد غذایی مواجه هستند دانه و علوفه اضافی خود را در حاشیه روستا و برای استفاده سایر حیوانات وحشی قرار دهند.

تالاب بین المللی کانی برازان با وسعتی افزون بر 927 هکتار در 30 کیلومتری شمال مهاباد واقع شده و از سوی کمیته ملی طبیعت گردی کشور به عنوان نخستین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.

به گزارش ایرنا شهرستان مهاباد با داشتن دو تالاب بین المللی کانی برازان و قوپی باباعلی و تالاب های فصلی حسن خان، گروس، داشخانه و قره قشلاق همه ساله در فصول بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر است.

پس از خروج یک سامانه بارشی در آذربایجان غربی، به همراه بارش برف موجی از سرما منطقه را فرا گرفته و موجب یخ بستن سطح تالاب ها و لغزندگی جاده ها شده است.

مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا