اخبار
کد خبر : 12513 ۱۴۰۰/۰۱/۱۹   ۱۰:۴۵:۵۶

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور مطرح کرد
موضوعات فرایندی عمده مشکل مرزهای کشور است

 

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: بیشترین مشکل در مرزهای کشور مربوط به موضوعات فرایندی است.

به گزارش نای قلم، محمدجواد هدایتی در جلسه ساماندهی ساختاری و فرامرزی فعالیت های مرز بازرگان، اظهار کرد: مرزها یکی از مصادیق عینی مانع زدایی برای تحقق شعار “تولید،‌ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” هستند.

وی افزود: مرز استراتژیکی بازرگان به عنوان دروازه اروپا نقش ویژه در صادرات دارد و توجه به توسعه زیرساختی و فرايندی این مرز ضروری است.

هدایتی با اشاره به وسعت ۹۰ هکتاری مرز بازرگان گفت: وسیع بودن این مرز خارج از چهارچوب های متعارف جهانی است و یکی از عوامل توقف کامیون ها همین وسعت زیاد آن است که باید تدابیر لازم صورت گیرد.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اضافه کرد: متوسط تردد کامیون در مرزهای ۲۴ گانه کشور ۲۲۰ کامیون در روز است در حالیکه در یکی از مرزهای کشور ترکیه با گرجستان روزانه چهار هزار کامیون تردد می کنند.

هدایتی مرزهای زمینی را راه تنفس کشور ارزیابی کرد و بیان داشت: همه دستگاه های اجرایی و مرتبط باید به جای بخشی نگری، دست در دست هم مشکلات این مرز بزرگ را حل کنیم .

وی با بیان اینکه طرح ساماندهی این مرز سال ها قبل از سوی گمرک ایران مصوب شده بود گفت: این طرح سالیان سال طول کشیده و میزان پیشرفت آن بسیار کم است و گره های ترافیکی موجود ضرورت ساماندهی این مرز را دوچندان کرده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت:‌ با کلیات طرح پیشنهادی سازمان منطقه آزاد ماکو برای ساماندهی مرز موافقیم و از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

جواد آذربد به اهتمام گمرکات برای تسریع در فرایندهای گمرکی اشاره کرد و افزود: از هر برنامه ای برای کاهش صف کامیون و توقف خودروها و کامیون ها در مرز بازرگان استقبال می کنیم.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا